۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1432
کد خبر: 83829289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده دشتستان: منابع بانک‌ها باید از دلالی به سمت رونق تولید سوق پیداکند

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق تولید، منابع بانکی باید از دلالی زمین و مسکن و پاساژسازی به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های کشاورزی و صنعت سوق پیدا کند.

ابراهیم رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: در زمان حاضر اگر تسهیلاتی هم در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرد، کشاورز و صنعتگر با فشار حداکثری بانک روبرو است که باید این شیوه بانکداری اصلاح شود و در خدمت تولید باشد.

وی افزود: اگر امروز شاهد افزایش انفجاری قیمت زمین و مسکن هستیم بواسطه همین منابع بانکی بویژه توسط بانک‌های خصوصی است که در اختیار دلالان قرار می‌گیرد.

رضایی ادامه داد: باید منابع با یک سازکار مشخص به سمت کشاورزی و صنعت برود و تولید را تسهیل کند نه اینکه بار مضاعف و فشاری بر تولید کننده باشد که این امر مستلزم نظارت بیشتر مجلس و تدوین قوانین و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای به خدمت گرفتن منابع بانکی برای تولید باشد.

 وی درباره مشکلات دشتستان گفت: بی آبی و بیکاری ۲ مساله مهم این شهرستان است که در اولویت کاری و برنامه‌ریزی‌های قرار دارد زیرا  اگر بی آبی حل شود، معضل بیکاری کمتر و سبب ارتقای شاخص‌های اقتصادی، رفاه و رضایت مردم خواهد شد.

نماینده دشتستان در مجلس یادآور شد: در مساله آب در بخش شرب و کشاورزی کمبود وجود دارد که برای حل این مشکل تسهیل روند اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرستان از جمله سد دالکی و تعریف طرح‌های جدید میان مدت و بلندمدت و برنامه‌ریزی در این زمینه به نحوی که مساله بطور پایدار حل شود تا شهرستان وابسته به منابع آبی دیگر نقاط نباشد.

رضایی اضافه کرد: حل مشکل آب کشاورزی که جدی‌ترین خواسته کشاورزان در همه نقاط شهرستان دشتستان است موجب رونق کشاورزی، ایجاد اشتغال جدید و پایدار، روستاهایی آباد و پویا و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد که این امر همان تحقق شعار جهش تولید است.

نماینده مردم دشتستان با اشاره به اینکه مهمترین محصول این شهرستان با تولید سالانه ۱۲۰هزار تن، خرما است ادامه داد: اگر بدرستی روی این محصول استراتژیک برنامه‌ریزی و صنایع نگهداری، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری مرتبط با آن در شهرستان مستقر شود توسعه اقتصاد کشاورزی، اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده بالا را بدنبال خواهد داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha