۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83828336
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حمله پلنگ ۲ جوان گردشگر شیروانی را زخمی کرد

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83828336
حمله پلنگ ۲ جوان گردشگر شیروانی را زخمی کرد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: حمله یک قلاده پلنگ به جوانان گردشگر در ارتفاعات جنوب شرقی این شهرستان منجر به زخمی شدن ۲ نفر شد.

حمید فخرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جوانان سه نفر بودند که از شیروان برای تفرج به ارتفاعات شاه جهان رفته و در نزدیکی «چشمه کبابی» اتراق کرده بودند که مورد حمله پلنگ قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نزدیکی به زیستگاه پلنگ سبب ترس حیوان و هجوم آن شده است، افزود: یکی از جوانان از ناحیه سر و دست آسیب دیده و یک نفر نیز از ناحیه بازو صدمه دیده که پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

فخرانی گفت: پلنگ عمدتا زمانی به انسان حمله می کند که وارد حریم و زیستگاهش شده باشد که به محض احساس خطر درصدد دفاع از خود برمی آید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: با توجه به اینکه عمده ارتفاعات خراسان شمالی و نیز شهرستان شیروان، زیستگاه پلنگ است به مردم توصیه می شود از نزدیک شدن به زیستگاه این گونه پرهیز کنند.

فخرانی افزود: وجود پلنگ برای محیط زیست لازم است و نبود آن موجب طغیان جمعیت گرگ و گراز شده و می تواند برای دامداران، کشاورزان و باغداران خساتبار باشد.

هفته گذشته نیز حمله پلنگ به یک چوپان در روستای «کچرانلو» از توابع بجنورد، وی را روانه بیمارستان کرده بود.

از ابتدای امسال چندین مورد حمله پلنگ به مناطق روستایی شهرستان بجنورد گزارش شده که بعضا موجب نگرانی روستاییان منطقه نیز شده است.

در فروردین و اردیبهشت امسال نیز سه مورد حمله پلنگ به دامداری، منازل و نیز چوپانان بجنوردی در روستاهای قشلاق عبدل آباد و نیز باغچق بجنورد گزارش شده بود که به مجروحیت یک چوپان و نیز تلف شدن یک قلاده سگ و یک راس گوسفند اهالی این مناطق شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha