افزایش حدود ۲ برابری سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی همدان

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: بهار امسال میزان سوانح فوتی در مسیرهای فرعی و روستایی این استان از ۱۳ درصد با حدود ۲ برابر افزایش به ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همچنین ۲۲ درصد از سوانح منجر به فوت در مسیرهای فرعی رخ می داد که این آمار نیز در فصل بهار امسال به ۲۵ درصد رسیده است.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: با توجه به حضور کمرنگ نیروهای پلیس در مسیرهای روستایی و فرعی فرصت برای جولان رانندگان متخلف، بدون گواهینامه و بدون مهارت کافی برای رانندگی در این قبیل مسیرها فراهم شده است.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: بیشترین علت تصادف در این مسیرها تردد با سرعت غیرمجاز بوده و این قبیل رانندگان تردد با سرعت بالا را به عنوان یک کار قهرمانانه و با جرات بالا تعریف می کنند.

وی اضافه کرد: تردد با سرعت غیرمجاز ناشی از یک مشکل روحی و روانی است که رانندگان آن را در جاده تخلیه می کنند و این قبیل افراد به طور حتم در آینده ای نه چندان دور عامل بروز سانحه خواهند بود.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: به تازگی در سانحه ای که بر اثر برخورد یک دستگاه سواری ال ۹۰ و موتور سیکلت رخ داد موتور سوار جان باخت و به علت بالا بودن سرعت ال ۹۰ سرنشین این خودرو از شیشه جلو به بیرون پرت شد.

سرهنگ عزیزی بروز تصادف در مسیر ملحمدره اسدآباد با ۲ کشته و حیدره بالای شهر به مریانج با چهار کشته را نمونه بارز بروز سوانح در جاده های فرعی دانست و اضافه کرد: سانحه برخورد ۲ تاکسی با ۶ کشته نیز در محور فرعی شهرستان درگزین به رزن رخ داده است.

 وی اظهار داشت: آمار متوفیان سوانح جاده ای در خرداد امسال افزایشی بوده و ۲۷ نفر رسید که علت اصلی آن تعطیلات متوالی و افزایش سفر در این روزها بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان آمار عابران و موتورسواران متوفی در سوانح جاده ای همدان را نیز رو به رشد دانست و اضافه کرد: آمار مرگ موتورسواران از هشت مورد به ۱۴ نفر در سه ماهه نخست سالجاری رسید و عابران هم از پنج نفر به هشت نفر در فصل بهار امسال افزایش یافت.

سرهنگ عزیزی یکی از علل اصلی بروز تصادف های دسته جمعی در بزرگراه ها را نیز احساس آرامش راننده و بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرگرم شدن به تنظیم سیستم صوتی و مکالمه یا ارسال پیامک با تلفن همراه دانست.

وی از مسوولان راهسازی خواست علاوه بر ایجاد و توسعه راه های شریانی نسبت به ایمن سازی آنها به ویژه نصب حفاظ میانی در وسط جاده ها اقدام و توجه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha