۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83819598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات پاکستانی: نژادپرستی لکه ننگ بزرگی بر چهره آمریکا است

اسلام‌آباد - ایرنا - دیپلمات ارشد پاکستانی و نماینده پیشین این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آنچه هفته‌های اخیر پس از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی در این کشور رخ می‌دهد واقعیت نژادپرستی در این جامعه را نشان می‌دهد و خیزش مردم آمریکا علیه آن بیانگر وجود لکه ننگ بزرگی بر چهره جامعه این کشور است.

«علی سرور نقوی» روز شنبه طی گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: تداوم اعتراض‌ها علیه نژادپرستی پوچ بودن این ادعای حاکمان آمریکایی را بار دیگر ثابت کرد که ایالات متحده بزرگترین دموکراسی با انواع آزادی در جهان است. 

وی افزود: خیزش آمریکایی‌ها پس از قتل جورج فلوید نشان داد که جامعه این کشور دموکراتیک نیست و باعث شد تا لکه ننگ نژادپرستی بر چهره آمریکا بیشتر نمایان شود. 

مدیراجرایی اندیشکده مطالعات راهبردی بین المللی (CISS) پاکستان گفت: آنچه این روزها در واشنگتن، نیویورک و سایر ایالات آمریکا رخ می‌دهد شاید برای دولت این کشور قابل قبول نباشد، اما واقعیت این است که آنان از یک جامعه نژادپرست برخوردارند. 

وی تاکید کرد: تظاهرات ضدنژاپرستی و تبعیض در آمریکا در حالی ادامه دارد که واشنگتن همواره گزارش‌های سیاسی و مغرضانه درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای اسلامی منتشر کرده است درحالی که آنان در موقعیتی نیستند که بخواهند درباره حقوق انسان‌ها سخن بگویند. 

علی سرور نقوی گفت: آمریکا یک جامعه نژادپرست است و آنان در جایگاهی نیستند که درباره وضعیت سایر کشورها ابراز نظر کنند. در حقیقت اعتراضات نژادپرستی پرده از غیر دموکراتیک بودن جامعه آمریکا برداشت. 

وی اظهار داشت: نژادپرستی در آمریکا واکنش بی‌سابقه جهانی را به همراه داشته است تا جایی که تاکنون ۵۰ ایالت آمریکا نیز شاهد اعتراض‌های شدید به قتل وحشیانه جورج فلوید توسط پلیس سفیدپوست بوده است. 

پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفید پوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ای به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فرا گرفته است. 

فلوید ششم خرداد ماه در حالی که دست هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد. 

او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند. 

فیلم منتشر شده از این جنایت انسانی، به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و حتی جهان برانگیخت. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha