۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83818224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانشین فرمانده ناجا: کشف کالای قاچاق ۳۵ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: میانگین کشف کالای قاچاق، به منظور تحقق منویات رهبری مبنی بر جهش تولید، امسال ۱۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

سردار سرتیپ قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان ابراز داشت: قاچاق آفت رونق تولید است و برای مبارزه با این آفت و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید قرارگاه مبارزه با قاچاق در ناجا فعالیت می کند.

وی ادامه داد: یکی از اقدام‌های مهم نیروی انتظامی برای مبارزه با قاچاق کالا استقرار پلیس در گمرک‌ها است که اکنون در برخی استان ها پلیس در گمرک‌ها مستقر شده و در برخی استان‌ها این طرح در دست اقدام است.

رضایی اظهار داشت: مفاسد اقتصادی ریشه در قاچاق دارد و سال گذشته پلیس امنیت برای مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور تشکیل شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کمک دولت و مجلس یازدهم شورای اسلامی با درنظر گرفتن اعتبار مناسب برای نیروی انتظامی به پیشبرد اهداف برای مبارزه با قاچاق و جهش تولید کمک بزرگی می کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: دغدغه پلیس تامین امنیت و آرامش جامعه است و براساس نظرسنجی که در زمینه محبوبیت پلیس که سال گذشته انجام شد نشان داد بعد از مدافعان حرم، پلیس در بین مردم محبوبیت بالایی دارد.

سمنان استان امن و آرام کشور

وی بیان کرد: استان سمنان در شاخص امنیت اخلاقی دارای رتبه بالا در کشور است و از لحاظ امنیت اجتماعی و آرامش جامعه در شرایط خوب و مطلوب قرار دارد و قالب جرم استان سمنان در زمینه سرقت خرد است.

ضایی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌ها و حفاظت فیزیکی برای کاهش سرقت‌های خرد، یادآور شد: با وجود امکانات محدود و افزایش سرقت،  ۷۰ درصد وقوع سرقت‌‍‌ها در استان سمنان با تلاش پلیس کشف شد.

وی تصریح کرد: قرارگاه مقابله با سرقت در استان سمنان و سراسر کشور برای رفع و بررسی دغدغه‌های مردم تشکیل شده تا اقدامات در این زمینه با اولویت انجام شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به منظور شرکت در نشست‌های اداری نیروی انتظامی استان به سمنان سفر کرد.

ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده شده در استان سمنان سال گذشته ۵۶۲ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۵.۵ درصدی در شاخص ارزش ریالی کشف قاچاق را نشان می دهد.

۶۷۴ نفر سال گذشته در زمینه قاچاق در استان دستگیر شدند که طبق آمار تعداد دستگیر شده‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش ۳.۵ درصدی داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha