تامین سرویس ایمن مدارس برعهده فرمانداری ها و شهرداری هاست

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تامین سرویس‌ ایمن مدارس استان در حوزه شهری توسط شهرداری و در حوزه روستایی بر عهده فرمانداری ها و بخشداری ها می‌باشد.

موسی دادی زاده سرخایی عصر یکشنبه درنشست پروژه مهرآموزش و پرورش استان افزود: براساس مصوبه شماره یک و سه کارگروه استانی حمل ونقل دانش آموزی در ۳۰ اردیبهشت ۹۹ و به استناد ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی حمل ونقل دانش آموزی، تامین وسیله نقلیه ایمن برای سرویس مدارس بر عهده آموزش و پرورش نیست.
وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی اعلام شده، مهلت ثبت نام شرکت‌های حمل ونقل در سامانه سپند  تا پایان خرداد است که مکاتبات لازم با شهرداریهای سراسر استان در خصوص معرفی شرکت های صلاحیت دار جهت ارائه خدمات رفت و آمد دانش آموزان برای سالجاری انجام شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس نیز درکارگروه ماده ۱۸ شهرستان ها انجام گرفته و برای اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده است.
دادی زاده ادامه داد: انجام تمام امور مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که تلاش شده دستگاه ها و نهادهای مجری حمل ونقل برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی اضافه کرد: گام بعدی در اجرایی شدن سرویس مدارس، ثبت نام رانندگان در سامانه سپند می باشد که از اول تا پایان تیرماه انجام می‌شود.
این مسوول فرهنگی در هرمزگان خاطرنشان کرد: ثبت نام مدارس در سامانه سپند نیز از اول مرداد آغاز می‌شود و  والدین دانش آموزان میختوانند از اول شهریور با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
دادی زاده گفت: آموزش وپرورش نیز با هدف آگاهی بخشی به مدیران و هماهنگی بیشتر، در شهریورماه امسال  نشست‌های توجیهی را با مدیران مدارس، مدیران شرکت های پیمانکای و رانندگان سرویس مدارس انجام می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha