۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 83800724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آزمایشگاه شماره ۲ تشخیص کرونا در قزوین راه اندازی شد

قزوین - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی آزمایشگاه شماره ۲ تشخیص بیماری کرونا در قزوین خبر داد.

دکتر محمدمهدی امام جمعه، روز سه شنبه با اعلام این مطلب  افزود: اقدامات تشخیص بیماری کرونا در آزمایشگاه شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ۱۵ اردیبهشت ۹۹ پس از اخذ تأییدیه فنی از انستیتو پاستور ایران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مذکور در حال حاضر روزانه ظرفیت انجام ۹۶ تست را دارد، یادآورشد : دکتر صفرعلی علیزاده، عضو هیأت علمی گروه میکروب‌شناسی دانشگاه، مسؤولیت فنی آزمایشگاه شماره ۲ کرونا را واقع در محل مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی پزشکی بر عهده‌ دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ششم خردادماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha