۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83796043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظامیان صهیونیست ۲۳ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند

تهران- ایرنا- نظامیان رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس، ۲۳ شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، این افراد بامداد روز پنجشنبه در مناطق جنین، قلقیلیه، رام الله، بیت لحم و الخلیل بازداشت شدند.

نظامیان اشغالگر امروز ۵ فلسطینی را در جنین، ۶ تن را در قلقیلیه، پنج تن را در رام الله، یک تن را در بیت لحم و ۶ تن را نیز در الخلیل دستگیر کردند.

در میان بازداشت شدگان، شماری از اسیران پیشین فلسطینی نیز دیده می شوند.

بازداشت ها در حالی است که سرزمین های اشغالی در سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی (مه ۱۹۴۸) و به ویژه در آستانه روز جهانی قدس و نیز تصمیم رژیم اشغالگر برای الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری به خاک خود، شاهد اوج گیری اعتراض و  خشم  فلسطینان است.

پانزدهم ماه مه ۱۹۴۸ برابر با بیست و چهارم اردیبهشت سال ۱۳۲۷ یادآور کوچ اجباری میلیون ها فلسطینی از سرزمین های آبا و اجدادی شان است که با یورش های نظامیان صهیونیستی تحت حمایت های گسترده انگلیس و آمریکا به وقوع پیوست و سرمنشاء بسیاری از جنایات هولناک و ضد بشری صهیونیست ها در کشورهای منطقه شد.

اشغالگران صهیونیست پس از حمله به ۷۷۴ روستا و شهر در سرزمین های فلسطینی و کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی مسلمان و مسیحی حدود ۸۰ درصد خاک فلسطین را اشغال کردند و بازماندگان این فاجعه انسانی را به کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه و کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن و لبنان کوچ دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha