۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83794657
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار: بهسازی پارک قیزیل ارسلان مراغه ۵۰درصد پیشرفت دارد

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه از ساماندهی و بهسازی پارک قیزیل ارسلان این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای این عملیات که ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب دیوار سنگی، ۲ هزار و ۸۰۰ متر طولی جدول گذاری و ۵ هزار مترمربع کفپوش در حال اجراست.
وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: عملیات ساماندهی و بهسازی پارک قدیمی قیزیل ارسلان به منظور احیای پارک و ایجاد فضایی مناسب برای اهالی ساکن در خیابان کاشانی و محلات اطراف آن آغاز شده است.
وی گفت: با اجرای این طرح، مشکلات مربوط به سیستم روشنایی، معبرها، مبلمان شهری، فضای سبز، وسایل ورزشی و بسیاری از موارد دیگر رفع خواهد شد.
شهردار مراغه گفت: پارک قیزیل ارسلان با قدمت و زیبایی خاص، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از اماکن گردشگری مراغه را دارد و مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری در این پارک، به رونق گردشگری شهرستان منجر می شود.
احمدی اضافه کرد: توسعه فضای سبز و احداث پارک‌های جدید به منظور بالا بردن سرانه فضای سبز شهر از جمله مهم‌ترین سیاست‌های کاری شهرداری و شورای اسلامی مراغه است.
وی ادامه داد: توسعه باغ شهر و درختکاری علاوه بر زیبایی و ایجاد فضای سبز و توسعه طبیعی شهر، موجب استحکام و تقویت خاک در مقابل بلایای طبیعی می شود.
وی افزود: خدمات رسانی بهینه و برخورداری متوازن شهری از امکانات و زیرساخت های تفریحی و توسعه فضای سبز از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریت شهری مراغه است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون سرانه فضای سبز عمومی و پارک ها در شهر مراغه حدود ۱۴ متر مربع بوده که با احتساب فضاهای سبز خصوصی، این میزان به حدود ۲۷ متر مربع و بیش از استاندارد جهانی که ۲۵ متر مربع است می رسد.

 پارک قیزیل ارسلان به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر نیازمند بازسازی و بهسازی بود که به بهره برداری از آن دسترسی مردم منطقه به پارک و فضای تفریح کودکان آسان تر می شود.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha