بیمارستان رضوی به کمک بیماران سکته مغزی آمد

مشهد- ایرنا- بیمارستان رضوی متعلق به آستان قدس رضوی در پی بحران شیوع کرونا با اختصاص ۲۴ تخت آی.سی.یو و بخش جراحی اعصاب خود برای درمان بیماران سکته مغزی در مشهد و خراسان رضوی به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمد.

دبیر ‌کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در همین خصوص، از آستان قدس رضوی به خاطر مشارکت در مبارزه با کرونا قدردانی و بیان کرد: بیمارستان رضوی در مشهد با اختصاص بخش جراحی اعصاب خود به درمان بیماران سکته مغزی این دانشگاه در قالب کد ۷۲۴ وزارت بهداشت بیشترین کمک را در دوران درگیری نظام بهداشت و درمان با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا داشته است.
دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: در دوران شیوع کرونا  سایر بیمارستانهای خصوصی و خیریه در مشهد نظیر مهر، سینا، پاستور، موسی بن جعفر، امام زمان، جواد الائمه(ع) ، بنت الهدی و آریا نیز  برای درمان بیماران غیر کرونایی در حوزه بیماریهای قلبی و جراحی عمومی به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند. 
وی ادامه داد: همگام با شیوع  کرونا بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل امام رضا، قائم و شریعتی به طور ویژه به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته بود، لذا برای درمان بیماران غیر کرونایی مراجعه کننده به این بیمارستانها باید از بخش خصوصی و مراکز معین استفاده می کردیم.  

دبیر ‌کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه با روند کاهش بیماران بستری مبتلا به کرونا فرآیند پذیرش و درمان بیماران غیر کرونایی در بیمارستانهای دانشگاه  به روال قبل برگشته است.

هزینه جراحی با تعرفه دولتی

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه جراحی و درمان تمامی بیمارانی که در شرایط کرونا از بخش دولتی به  این بیمارستان  اعزام شده اند با تعرفه دولتی دریافت شده است.
دکتر محسن محور افزود: این در حالی است که برخی از بیماران اعزام شده هزینه بستری با تعرفه دولتی را هم نداشته و به صورت رایگان درمان شده اند.
وی ادامه داد: بیمارستان رضوی در دوران شیوع کرونا یکی از بیمارستانهای معین دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بیماریهای مغز و اعصاب بوده است.
رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: در این مدت تمام بیماران بستری در بخش اعصاب بیمارستان قائم مشهد به بیمارستان رضوی منتقل شدند و بیماران  اعصاب مراجعه کننده به بخش دولتی هم به بیمارستان رضوی ارجاع داده می شدند.

محور افزود: طی این مدت ۷۰ بیمار ارجاعی از بخش دولتی در بیمارستان رضوی مشهد جراحی و یا آنژیوگرافی مغزی شدند و همچنین بیماران اعصاب منتقل شده از بیمارستان قائم در بخش مراقبت های ویژه  با ۲۴ تخت در بیمارستان رضوی تحت پوشش قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در این دوران دو آمبولانس اختصاصی از سوی بیمارستان رضوی برای نقل و انتقال این گونه بیماران از  مراکز  درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این بیمارستان در نظر گرفته شده بود.
رییس بیمارستان رضوی مشهد گفت:  بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی  از سال ۱۳۸۴ فعالیت خو را آغاز کرده است و این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماریهای مختلف برخوردار است.

محور افزد: بیماران با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا مراجعه کننده به این بیمارستان طبق هماهنگی ها به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارجاع می شدند.
۶۰ بیمارستان خصوصی و دولتی در سطح استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی دایر است.

۵۰  مورد از این بیمارستانها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند. 

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تا ظهر روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹،  ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ تن رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha