چهار هزار و ۶۱۵ کرونایی در بیمارستان رضوی مشهد بستری شدند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: در ۲ سال اخیر چهار هزار و ۶۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی بستری شدند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ بیمار نیز به‌صورت سرپایی از خدمات پزشکی این بیمارستان بهره‌مند شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، دکتر محسن محور در آیین قدردانی از پرستاران و پزشکان بیمارستان فوق تخصصی رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) افزود: در این مدت ۴۷۷ نفر از کارکنان این بیمارستان نیز به کرونا مبتلا شده و حدود ۱.۵ برابر این رقم نیز مشکوک به کرونا بودند که با این وجود برای ارائه خدمت به بیماران لحظه‌ای درنگ نکردند.

وی ادامه داد: علاوه بر بیمارستان رضوی، مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، مؤسسه خدمات دارویی رضوی و مجموعه شرکت‌های داروسازی زیرمجموعه این گروه نیز در موج های پنجگانه شیوع کرونا خدمات ارزنده ای را به بیماران ارائه کردند.

وی افزود: توسعه خدمات و تجهیزات پزشکی و اقدامات پژوهشی و آموزشی و همچنین خرید و راه‌اندازی دستگاه پیشرفته «پرسیژن» با ۵.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی، برای تشخیص و درمان آریتمی‌های پیچیده قلبی و آغاز طرح ساخت توقفگاه جدید بیمارستان با ظرفیت ۹۰۰ خودرو، از دیگر برنامه های جدید این بیمارستان است.

تقدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آستان قدس
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم به نقش‌آفرینی مهم آستان قدس رضوی در حوزه سلامت و درمان اشاره و اظهار کرد: وجود آستان قدس رضوی در کشور و شهر مشهد، غنیمت بزرگی است و حمایت‌های همه جانبه این مجموعه بزرگ موقوفاتی از حوزه بهداشت و درمان قابل ستایش است.
دکتر شاپور بدیعی، از بیمارستان رضوی به عنوان «نگین درمان کشور» نام برد و افزود: این بیمارستان با توجه به حضور خیل عظیم زائرانی که به نیت شفا به مشهد مشرف می شوند، خدمات پزشکی فوق تخصصی بسیار خوبی را به بیماران اقصی نقاط کشور و جهان اسلام و تشیع ارائه می‌کند و خدمت در آن مایه افتخار است.

بیمارستان رضوی، رتبه دوم کشور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم به جایگاه و منزلت حرفه پرستاری و نسبت آن با حضرت زینب(س) اشاره و بیان کرد: در این ۲ سال، روز پرستار معنا و مفهوم مشخص‌تری پیدا کرد، چرا که پرستاران ما در این ایام زینب‌وار عمل کردند و ارتباط حرفه خود با آن الگوی دینی را به نمایش گذاشتند.

مالک رحمتی ادامه داد: پرستاران و کادر درمان ما در این دوران کرونایی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند اما چیزی جز عشق نمی‌دیدند، در این مدت، کسی مرخصی یا مزایای اضافه نگرفت، کارش را رها نکرد، این کارهای بزرگ در تاریخ کشورمان بی‌نظیر است، ما نیز به نوبه خود باید در ثبت و ضبط، تبیین و بزرگداشت این کارها، وظیفه تاریخی خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کار شما جلوه‌ای از کار پیامبران و ائمه (ع) است، افزود: اگر امروز از پرستاران و کادر درمان قدردانی و حق‌شناسی می‌کنیم، در حقیقت از همه فضائل انسانی و اسلامی تجلیل می‌کنیم.

رحمتی با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان رضوی اظهار داشت: در کشور حدود هزار و ۶۲ بیمارستان فعال وجود دارد اما آستان قدس رضوی با ساخت این مرکز درمانی در پی اهداف مشخصی بود و انتظار از ما این است که هر جا آستان قدس ورود می‌کند، الگو و منشأ تحول باشد.

رحمتی تصریح کرد: اگر امروز پس از ۲ دهه فعالیت بیمارستان رضوی، شاهد کسب رتبه دوم آن در بین بیمارستان‌های کشور هستیم، به این معنا است که ما به هدف خود، که الگوسازی برای همه بیمارستان‌ها، کادر پرستاران و پزشکان کشور بوده است، رسیده‌ایم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سرمایه اصلی بیمارستان رضوی را نیروی کارآمد و متعهد آن دانست و افزود: باید برای حفظ این کادر، آموزش در حین خدمت را در اولویت قرار داد و کار بزرگی که برای ارتقای سطح خدمات سلامت شروع شده است را با همین حدت و قدرت پیش برد.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماری های مختلف برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha