۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 3149
کد خبر: 84639775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه دیجیتال بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز به کار کرد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، کتابخانه دیجیتال علوم پزشکی بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آستان قدس رضوی، دکتر محسن محور افزود: کتابخانه دیجیتال این بیمارستان در حال حاضر دارای مجموعه‌ای با بیش از ۹ هزار عنوان کتاب الکترونیک لاتین و افزون بر ۵۴ هزار عنوان مقاله تخصصی و فوق تخصصی لاتین در تمامی حوزه‌های علوم پزشکی است که به صورت تحت وب آماده ارائه خدمت‌رسانی به جامعه علمی کشور است.

وی ادامه داد: کتابخانه پزشکی بیمارستان رضوی از سال ۱۳۸۴ دایر بوده اما در راستای توسعه هوشمندسازی ارائه خدمات، به کارگیری شیوه‌های نوین کتابداری و اطلاع‌رسانی و همچنین افزایش سرعت اطلاع‌رسانی و دسترسی مطلوب به منابع و اطلاعات در راستای اهداف آموزشی پژوهشی بیمارستان، دیجیتالی شدن منابع کتابخانه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: عموم متقاضیان به ویژه جامعه علمی کشور اعم از متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان با مراجعه به وب‌سایت کتابخانه دیجیتال بیمارستان رضوی به نشانی library.razavihospital.ir و عضویت در این کتابخانه تخصصی، می‌توانند از منابع بسیار غنی موجود در آن استفاده کنند.

محور به اهمیت ارائه این خدمت نیز اشاره کرد و افزود: حجم انبوه اطلاعات و انتشارات و به تبع آن کمبود فضای کتابخانه‌ها و مراکز اسناد، سبب بروز انقلابی در صنعت چاپ شده تا جایی که امروزه فن‌آوری اطلاعات بر اطلاع‌رسانی احاطه دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ما شاهد تحولات و تغییرات اساسی در ارائه خدمات کتابخانه‌ها، روش‌های ارائه اطلاعات و کاربرد فن‌آوری اطلاعات در جامعه هستیم و تأکید بیشتر بر دسترسی مستقیم به اطلاعات در قالب محتوای دیجیتال است و دیجیتالی شدن کتابخانه‌ها نیز موضوع مهمی در این حوزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha