حمایت بلاعوض یک میلیارد تومانی صندوق نوآوری از دانش‌بنیان‌ها

تهران- ایرنا- مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق در سال ۹۸ و ابتدای سال جاری با توجه به طولانی بودن فرایند دریافت استاندارد از سوی شرکت‌های دانش بنیان ۱.۶ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای دریافت ۴۴ استاندارد پرداخت کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مرضیه شاوردی با تشریح جزییات حمایت‌های صندوق در زمینه اخذ مجوزها و استانداردهای داخلی و بین‌المللی افزود: در سال گذشته ۳۴۰ درخواست برای دریافت حمایت‌های بلاعوض صندوق در حوزه استاندارد ثبت شد که از این میزان، ۲۳۶ درخواست مربوط به ۲۰۵ شرکت دانش‌بنیان تأیید شد.

وی بیان کرد: حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردها، سه دسته را پوشش می‌دهد که شامل استانداردهای تخصصی محصولی، مجوزها و تأییدیه‌های ملی و نیز استانداردهای صادراتی است. در حال حاضر دو بسته حمایتی اول شامل ۵۳ استاندارد و تأییدیه ملی و بسته سوم شامل سه استاندارد صادراتی است که این فهرست قابلیت اضافه شدن نیز دارد.

شاوردی در مورد میزان ظرفیت اخذ استانداردها برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: با توجه به تفاوت در میزان هزینه‌ها و فرایند دریافت استانداردها و نیز تفاوت در نوع و توانمندی‌های شرکت‌های متقاضی انواع استانداردهای تخصصی و صادراتی، سقف و درصد حمایت صندوق برای استانداردهای تخصصی و صادراتی متفاوت در نظر گرفته شده است؛ بر این اساس حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای تخصصی، ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، مبلغ این حمایت برای مشاوره و دریافت استاندارد تا سقف ۲۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید مجوزها و تأییدیه‌های ملی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، مبلغ این حمایت برای دریافت تأییدیه تا سقف ۲۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد هزینه استانداردهای صادراتی نیز گفت: حمایت از مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای صادراتی، ۵۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. مبلغ این حمایت برای مشاوره و دریافت استاندارد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

شاوردی در مورد تعداد متقاضیان و استانداردهای اخذ شده در سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته، ۳۴۰ درخواست برای دریافت حمایت‌های بلاعوض صندوق در حوزه استاندارد ثبت شد که از این میزان، ۲۳۶ درخواست مربوط به ۲۰۵ شرکت دانش‌بنیان تأیید شد.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن فرایند دریافت استاندارد، ۳۷ استاندارد در سال ۹۸ و ۷ استاندارد نیز در سال ۹۹ دریافت شده و مدارک آن‌ها برای دریافت حمایت به صندوق ارسال شده است، این ۴۴ استاندارد، شامل ۸ استاندارد صادراتی و ۳۶ استاندارد تخصصی و تأییدیه ملی بوده و مجموع حمایت بلاعوض صندوق برای دریافت این استانداردها ۶/۱ میلیارد تومان بوده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد نبود استاندارد مورد نیاز شرکت‌ها در فهرست حمایت‌های صندوق گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند درخواست خود برای بررسی و افزودن استاندارد جدید به فهرست حمایت‌های صندوق را ارسال کنند، بدین منظور باید پس از ورود به پورتال توانمندسازی، فرم مرتبط را از صفحه استانداردها به آدرس http://linkpost.ir/Standard-Form دانلود و پس از تکمیل برای ایمیلstandard@inif.ir ارسال کنند.

شاوردی در مورد اخذ استاندارد برای فناوران و استارتاپ‌های غیردانش بنیان نیز گفت: برخلاف تسهیلات صندوق که مسیر غیرمستقیم برای شرکت‌های غیردانش‌بنیان و استارت‌آپی وجود دارد، در حوزه توانمندسازی در حال حاضر مسیری برای استفاده شرکت‌های غیردانش‌بنیان از این خدمات در نظر گرفته نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha