۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبر: 83780158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت انگلیس سیبل انتقادات اهمال‌کاری در اوضاع کرونا

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبر: 83780158
دولت انگلیس سیبل انتقادات اهمال‌کاری در اوضاع کرونا

لندن – ایرنا – اتحادیه کارگری بریتانیا (IWGB)‌ و رانندگان بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان موسوم به اوبر به دلیل آنچه تبعیض دولت بوریس جانسون در حمایت مالی از افراد خویش‌کارفرما در میانه بحران کرونا (کووید-۱۹) خواندند، به دادگاه عالی این کشور شکایت کردند.

بر اساس دادخواستی که به دادگاه ارائه شده، آمده است که افراد آسیب پذیر و خویش‌کارفرما به طور شایسته از سوی دولت مورد حمایت مالی قرار نمی‌گیرند. 

دولت انگلیس برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از بحران کرونا طرحی را به اجرا گذاشته که بر اساس آن ۸۰ درصد و زیر سقف دو هزار و 500  پوند از حقوق افراد شاغل را پرداخت می‌کند.

تا چندین هفته از طرح حمایتی برای افراد خویش‌کارفرما خبری نبود و دولت آنها را جز دسته بیکاران به حساب می‌اورد. طبق قانون افراد بیکار مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی ناچیزی از سوی دولت می‌شوند که به گفته بیشتر موسسات خیریه کفاف زندگی روزانه متقاضیان را نمی‌دهد. 

با افزایش فشارها علیه دولت لندن، طرح مشابهی برای حمایت از اقشار خویش‌کارفرما به اجرا گذاشته که به دلیل شرایط سختگیرانه‌ای که در آن گنجانده شد، با موفقیت مواجه نشد. 

بر اساس این طرح افرادی که پس از ۶ آوریل سال گذشته میلادی (۱۷ فروردین ۱۳۹۸) خویش‌کارفرما شده‌ یا  کمتر از ۵۰ درصد درامد آنها از فعالیت‌های ناشی از خویش‌کارفرمایی حاصل می‌شود مشمول این طرح نمی‌شوند.

این در حالی است که طبق گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، ۱۵.۱ درصد افراد شاغل در انگلیس، در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل، فروشگاه‌ها، پیمانکاران اداره‌جات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس، خویش کارفرما هستند.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس چندی پیش با اشاره به خسارت‌های هنگفت مالی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در این کشور، اوضاع اقتصادی را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود. 

وی افزود؛ هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست.  

هم زمان شماری از خانواده‌های انگلیسی به دلیل اهمال دولت در حمایت از آموزش فرزندان آنها به دادگاه شکایت کرده‌اند. 

به گزارش گاردین، وکلای آنها ادعا کرده‌اند که فرزندانشان پس از تعطیلی مدارس هیچ‌گونه و یا در حد بسیار کم از خدمات آموزشی بهره‌برده‌اند. 

بیشتر مدارس انگلیس پس از اجرای محدودیت‌های قرنطینه به آموزش از راه دور روی آوردند. با این حال بسیاری از خانواده ها امکانات و مهارت‌های لازم را برای آموزش کودکان در خانه را ندارند. به ویژه اینکه بسیار از آنها از «نابرابری دیجیتال» به معنی عدم دسترسی به اینترنت و کامپیوتر رنج می برند.

وزارت آموزش انگلیس ماه گذشته اعلام کرده که برای دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد رایانه‌های شخصی تهیه و توزیع خواهد کرد. گاوین ویلیامسون با ایراد سخنانی در مجلس عوام گفت ۲۰۰ هزار دستگاه رایانه شخصی تهیه شده و اینترنت دانش‌آموزان مقطع آخر دوره متوسطه نیز تامین می‌شود. 

با این حال گاردین گزارش داد که بسیاری از این دستگاه‌ها تا ماه آینده میلادی تحویل نخواهد شد و مدارس سهم کمتری ازآنچه درخواست کرده‌اند دریافت می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر مردم انگلیس مدیریت دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر به کرونا را «بسیار کند» ارزیابی می‌کنند.

بر اساس نظر سنجی موسسه ایپسوس موری ۶۶ درصد انگلیسی ها معتقدند که دولت خیلی مردد عمل کرده است. این در حالی است که در نظرسنجی دو هفته پیش ، این نسبت ۵۷ درصد بود.

بوریس جانسون قرار است روز یکشنبه برنامه دولت برای آسان کردن محدودیت‌های قرنطینه را تشریح کند. او با این حال اعلام کرده که رفع محدودیت‌ها بسیار اندک و محتاطانه خواهد بود.

انگلیس در زمان انتشار این خبر دومین قربانگاه کرونا در جهان، پس از آمریکا به شمار می‌رود. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۳۰ هزار و ۶۱۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha