۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۳۵
کد خبر: 85480359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین: هیچ برنامه‌ای برای تصرف خارکیف نداریم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۳۵
کد خبر: 85480359
پوتین: هیچ برنامه‌ای برای تصرف خارکیف نداریم

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه حمله روسیه به منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین با هدف ایجاد یک منطقه حائل انجام شده است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تصرف شهر خارکیف نداریم.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از تارنمای ایست بی تایمز، رئیس جمهور روسیه با اشاره به حملات اخیر اوکراین به شهر بلگورود روسیه، اظهار کرد: من پیشتر به طور علنی اعلام کردم که اگر این حملات ادامه پیدا کند، مجبور می‌شویم که یک منطقه حائل امنیتی ایجاد کنیم و این کاری است که ما در حال انجام آن هستیم.

پوتین در ادامه با رد گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه تصرف خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین در زمره اهداف حملات اخیر ارتش روسیه قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای برای تصرف این شهر نداریم.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکیف و یک منطقه در زاپروژیای جنوبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در خارکیف را تصرف کرده و تا عمق منطقه دفاعی دشمن پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه به درگیری شدید در سایر بخش‌های منطقه خارکیف نیز اشاره و اعلام کرد که نیروهای مسکو سه ضد حمله اوکراین را دفع کردند.

ارتش اوکراین اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که نیروهای این کشور برای مواضعی با منافع بیشتر و همچنین حفظ جان نیروها و جلوگیری از تلفات، از ۲ منطقه خارکیف عقب‌نشینی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یگان‌های گروه نظامی «دنپر» نیز در جنوب پیشروی کرده‌اند و کنترل کامل شهرک «رابوتین» در منطقه زاپروژیا را به دست گرفته‌اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور در حملات جمعه و شنبه پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو در این ماه به خارکیف حمله کردند، چیزی که تحلیلگران نظامی غربی معتقدند ممکن است تلاشی برای ایجاد یک منطقه به اصطلاح حائل برای محافظت از بلگورود در برابر گلوله‌باران و تهاجم اوکراین باشد.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای روسیه ممکن است نیاز به تصرف منطقه خارکیف داشته باشند، گفته بود که تنها راه برای محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که قلمرو مسکو را خارج از آتش نیروهای کی‌یف قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha