۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83777189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مکرون: سفر خارجی فرانسوی‌ها در تابستان محدود می‌شود

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبر: 83777189
مکرون: سفر خارجی فرانسوی‌ها در تابستان محدود می‌شود

تهران- ایرنا- رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه گفت: بعید است که مردم فرانسه بتوانند تابستان امسال سفرهای عمده خارجی را انجام دهند و حتی ممکن است سفرهای داخل اروپا نیز محدود شود. 

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون در راستای اقدامات مهار شیوع ویروس کرونا در بازدید از مدرسه‌ای در خارج از پاریس به خبرنگاران گفت: خیلی زود است که بگوییم آیا می‌توانیم تعطیلات برگزار کنیم یا خیر. آنچه من می‌توانم بگویم این است که ما حتی در تعطیلات تابستان نیز سفرهای بین المللی بزرگی را محدود خواهیم کرد. 

مکرون افزود: ما در میان اروپایی‌ها خواهیم ماند و بسته به نحوه سیر اپیدمی (کرونا) ما باید کمی بیشتر آن را کاهش دهیم. ما اوایل ماه ژوئن (خرداد) خواهیم دانست. 

در ادامه تلاش‌های دولت پاریس برای لغو محدودیت‌های تردد و قرنطینه، مجلس سنای فرانسه با طرح دولت موسوم به «راهبرد ملی لغو قرنطینه» به منظور از سرگیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی مخالفت کرد. 

این طرح که از سوی ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه با هدف بازگشایی کسب و کارها و از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصادی به پارلمان این کشور ارائه شده است، روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) در مجلس سنا با ۸۹ رای موافق در برابر ۸۱ رای مخالف رد شد؛ ۱۷۴ نماینده سنا که اکثر آن‌ها از حزب جمهوری خواه بودند، به طرح دولت رای ممتنع دادند. 

این طرح هفته گذشته با موافقت اکثریت نمایندگان مجلس ملی فرانسه مواجه شد. 

با مهار نسبی شیوع کرونا طرح لغو تدریجی قرنطینه دولت فرانسه از ۱۱ می‌ (۲۲ اردیبهشت) ، ابهامات و نگرانی‌های بسیاری در این کشور به خصوص در مورد بازگشایی مدارس برانگیخته است. 

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتدای شیوع کرونا در فرانسه، ۱۶۹هزار و ۴۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۲۵ هزار و۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ۵۱ هزار و ۳۷۱ نفر هم از بیماری همه گیر کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha