۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 83775297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات «شیران بیابان» برای تعقیب داعش در الانبار آغاز شد

بغداد – ایرنا – عملیات امنیتی «اسود الصحراء» (شیران بیابان) برای شناسایی، تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش از بامداد امروز دوشنبه در استان الانبار در غرب عراق آغاز شد.

فرماندهی مشترک نظامی عراق در بیانیه ای اعلام کرده است که عملیات جست و جوی گسترده شیران بیابان برای تعقیب و شناسایی عناصر تروریستی در استان الانبار تا مرزهای بین المللی عراق با کشورهای همجوار غربی از بامداد امروز در ۹ محور عملیاتی آغاز شده است.
طبق این بیانیه، این عملیات بیابان های «وادی حوران»، «الحسینیات»، «الکعره»، «اچ ۱»، «وادی الحلکوم» تا مرزهای بین المللی عراق با کشورهای همجوار در غرب عراق را در استان الانبار در بر می گیرد.
فرماندهی عملیات امنیت الانبار، الجزیره به علاوه الحشد الشعبی و الحشد عشائری با پشتیبانی بالگردهای ارتش و نیروهای هوایی عراق در این عملیات گسترده امنیتی مشارکت دارند.
فرماندهی مشترک نظامی عراق تاکید کرده است که این عملیات با هدف ارتقا امنیت و ثبات در منطقه و تعقیب عناصر تروریستی و بازداشت افراد تحت تعقیب آغاز شده است.
این بیانیه افزوده است که در ابتدای شروع این عملیات، تیپ الحشد منطقه «الحدیثه» (از توابع استان الانبار) توانست سه سرکرده داعش را در منطقه «المدهم» به قتل رسانده و یک خودرو بمبگذاری شده را منفجر کند.
گروه تروریستی داعش اخیرا در استان الانبار دست به تحرکات زیادی زده که در آخرین این حملات توانست یکی از سران عشایر الانبار را به قتل رسانده و پسر او را در هنگام افطاری از داخل منزلش برباید.
این گروه تروریستی یکشنبه شب  قصد حمله به استان کربلا از طریق منطقه «النخیب» داشت که با واکنش سریع نیروهای امنیتی عراق مواجه و ناچار به فرار شد.
فعالیت گروه تروریستی داعش در دو روز گذشته در استان صلاح الدین و دیاله (شمال و شرق) بغداد نیز محسوس بوده و به طوری که توانست تعداد از مواضع امنیتی و نظامی را مورد حمله قرار داده و باعث کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نظامی عراق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha