۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 83771198
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رعایت بهداشت سنگر اصلی مبارزه با کرونا در قم است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 83771198
رعایت بهداشت سنگر اصلی مبارزه با کرونا در قم است

قم – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم, گفت: سنگر اصلی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در قم مبتنی بر پیشگیری و رعایت نکته های بهداشتی است.

محمد رضا قدیر در بازدید استاندار قم از مرکز بهداشت استان، ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان بیمارستان‌های قم در مواجهه با ویروس کرونا اظهار داشت: امروز سنگر اصلی مبارزه با کووید ۱۹مبتنی بر پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است و همچنان لازم است که مردم در طرح فاصله‏ گذاری هوشمند و اجتماعی مشارکت فعالی داشته باشند.

رییس علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر سیر نزولی بستری این بیماری را در استان شاهد هستیم که این مهم علاوه بر مجاهدت های پزشکان و پرستاران و کادر درمان، به خاطر زحمت های کادر درمانی در مرکز بهداشت استان و شهرستان است.

قدیر یادآور شد: در مرحله اول غربالگری حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تَن از جمعیت استان مورد پایش و بررسی قرار گرفتند و در مرحله دوم نیز هم ‏اکنون حدود ۲۰ هزار تَن مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و لازم است مردم شریف قم مانند گذشته با کارشناسان مرکز بهداشت همکاری مطلوبی داشته باشند.

رئیس علوم پزشکی قم با اشاره به همکاری خوب مردم در مقابله با این ویروس بیان کرد: اکنون بیشتر تلاش ما این است که زنجیره انتقال و تکثیر ویروس را در جامعه قطع کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با رعایت فاصله گذاری توسط مردم و کنترل و پایش‏هایی که صورت می‏ گیرد.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha