۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83769384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد قصرشیرین را در نوردید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83769384
تندباد قصرشیرین را در نوردید

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد که از ساعاتی قبل این شهرستان مرزی را فرا گرفته هم اکنون با سرعت ۹ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر در حال وزیدن است.

امیر پرویز نجفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد در این منطقه از صبح امروز آغاز شده و به صورت لحظه ای در حال وزیدن است.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد شب گذشته نیز به ۴۲ کیلومتر بر ساعت رسید، اظهار داشت: هم اکنون دمای هوا در قصرشیرین ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز ۲۵ درصد است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی سه روز درگیر گرد و خاک بوده و همچنین از ابتدای فروردین تاکنون ۳۷.۲ دهم میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

وی عنوان کرد: ناپایداری هوا تا فردا (پنجشنبه) در جو منطقه حاکم است و از روز شنبه هفته آینده نیز شاهد فعالیت یک سامانه دیگری در جو شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

سرخط اخبار استان‌ها