۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۳
کد خبر: 83766033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بابل به هفته سرنوشت‌ساز در مقابله با کرونا رسید

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۳
کد خبر: 83766033
بابل به هفته سرنوشت‌ساز در مقابله با کرونا رسید

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل خواستار رعایت بیشتر شهروندان برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا شد و گفت که یک هفته آینده برای این شهرستان سرنوشت‌ساز است.

دکتر سیدفرزاد جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یک هفته پیش رو می تواند روزهای تعیین کننده ای برای وضعیت ویروس کرونا در بیمارستان های بابل باشد.

وی گفت : با توجه به بازگشایی بازارها و فعال شدن اصناف که خروج بیشتر شهروندان از منازل را به همراه داشته است ، اگر آمارهای بستری بیمارستان های بابل در یک هفته آینده همچنان روند کاهشی داشته باشد به مهار این ویروس می توانیم امید داشته باشیم.

جلالی افزود : شهروندان همانند هفته های گذشته نسبت به این بیماری حساسیت داشته باشند و در تجمعات به هیچ عنوان حضور نیابند و فاصله گذاری هوشمند را با دقت رعایت کنند.

وی گفت: ضرورتی ندارد که شهروندان برای انجام کارهای غیرضروری از منازل خود خارج شوند مگر اینکه نیاز باشد و آن هم تمامی پروتکل های بهداشتی برای مقابله با این ویروس را رعایت کنند.

جلالی اظهار داشت : هم اکنون تمامی بیمارستان های بابل در آماده باش کامل به سر می برند و امیدواریم با همراهی مردم این بیماری هر چه سریعتر ریشه کن شود.

تازه ترین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل هم نشان می دهد که آمار ترخیص بیماران بهبود یافته دوباره از آمار بیماران جدید بستری پیشی گرفته به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید کرونایی بستری و ۲۹ بیمار بهبود یافته ترخیص شدند.

این در حالی است که طی ۲ هفته گذشته آمار بستری بیماران جدید کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایشی و سبب نگرانی مردم و مسئولان شده بود.

بر اساس هشدارهای اعلام شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل و همچنین مدیران ارشد شهرستان که از دو هفته گذشته نسبت به شیوع پیک دوم ویروس کرونا هشدار داده و مردم را دعوت به رعایت بهداشت فردی و همچنین رعایت درست فاصله گذاری فیزیکی را ارائه کرده بودند و بر این اساس هر چند آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل روند کاهشی دارد ولی آمار ۲۰ نفره بستری روزانه این بیماران کرونایی در بابل برای یک روز همچنان بالاست.

در حال حاضر ۱۰۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های بابل بستری هستند و این آمار نسبت به روز گذشته  ۱۰ نفر کاهش را نشان می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha