۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83761242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روند افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83761242
روند افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل

ساری - ایرنا - روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به روز دوم رسیده و آمار بستری‌ها روند افزایشی گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری و ۱۰ بیمار هم ترخیص شدند و در حال حاضر حدود ۱۱۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند. این آمار در روز گذشته ۱۱۵ نفر بوده است.

در حال حاضر با آزاد سازی تردد بین استانی ترافیک در شهرهای بابل دوباره برگشت و  هم اکنون شلوغی این شهر نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا چندان تفاوتی ندارد.

در یک هفته گذشته شهرستان بابل روزهای شلوغی را بدلیل بازگشایی اصناف و بازاریان سپری کرده بود و در تعطیلات پایان هفته گذشته نیز جمعیت زیادی در مناطق جنگلی روستاهای جنوب بابل حضور یافته بودند .

مدیران ارشد بابل در روزهای گذشته نسبت به افزایش روند مبتلایان به بیماری کرونا در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی هشدار داده بودند که امروز این هشدارها به واقعیت پیوست و ظرف ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری ها در بیمارستان های بابل افزایش یافت.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد، تاکنون بیش از  ۲۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین تاکنون ۲ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۱۷ نفر رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد چهار بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha