۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83758793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا وضعیت معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرد

قزوین – ایرنا - رییس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه مرکز استان قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا وضعیت معیشتی آرایشگران مردانه قزوین را بحرانی کرده است و باید مسوولان به صورت جدی‌تر برای حمایت از این صنف اقدام کنند.

سید روح الله حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون به مدت ۲ ماه است که صنف آرایشگران استان هیچ درآمدی نداشته اند و اکثر آنها در تامین معیشت و امرار معاش خود دچار مشکل شده اند.

وی اضافه کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز صنف آرایشگران به عنوان مشاغل پرخطر شناخته شده است و طبق آخرین ابلاغ دستگاه‌های اجرایی باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد.

این مسوول اضافه کرد: این درحالی است که علیرغم نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های مکرر برای وضعیت معیشتی آرایشگران مردانه متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و حتی به نامه نگاری‌های انجام شده نیز هیچ پاسخی داده نشده است.

حسینی ادامه داد: صنف آرایشگران از مشاغل بسیار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است و متاسفانه طی ۲ ماه اخیر بابت شیوع کرونا بسیار آسیب دیده و اغلب آرایشگران با خانواده‌های خود دچار مشکلات جدی شده اند.

این مسوول اضافه کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد اعضای اتحادیه آرایشگران استان مستاجر هستند و این شغلی که به این ضعیفی و آسیب پذیری است هیچ حمایتی از آن صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ۵۰۲ مجوز آرایشگاه مردانه در سطح شهرستان قزوین از اقبالیه، محمودآباد، ناصر آباد، چوبیندر و الموت صادر شده است و حدود هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ نفر در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.

رییس اتحادیه صنف پیرایش و آرایشگران مردانه مرکز استان قزوین با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم تمهیداتی برای آغاز به کار صنف آرایشگران بیندیشند، افزود: صنف آرایشگران مردانه نیز به مانند سایر صنوف این امکان را دارد تا با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و با نصب کد رهگیری روی درب مغازه‌ها و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کند.

حسینی افزود: اغلب افراد جامعه چند ماه است که موهایشان پیرایش نشده و خود این بازگشایی آرایشگاه‌ها می‌تواند باعث بهداشت فردی و روحیه مضاعف برای مردم در این روزهای کرونایی شود.

وی ادامه داد: آرایشگاه‌ها می‌توانند به فاصله هر یک ساعت نوبت دهی از قبل به هر مشتری در زمان حضور و بدون تجمع در آرایشگاه، اقدام به خدمات رسانی کرده و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت نمایند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha