نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح شنبه

قم - ایرنا - حضور فعال نیروهای مسلح در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، نامعلوم بودن زمان پایان کرونا، گرامیداشت یاد درگذشتگان کرونا، توقیف ۱۱۹ خودرو به دلیل نقض فاصله‌گذاری اجتماعی و افتتاح موکب سلامت «نجباء»؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

شکست کرونا مهم‌ترین مساله

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حفظ سلامتی مردم مهم‌ترین اولویت در دوران شیوع کرونا است و هیچ مساله ای مانند مسافرت، اقتصاد و بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی نباید به‌سلامت جامعه ضربه بزند.

آیت الله سید محمد سعیدی روز جمعه درخطبه مجازی که به‌طور مستقیم از صداوسیمای مرکز قم پخش شد، افزود: مردم همچنان شکست کرونا و سلامتی جامعه را بر سایر فعالیت‌های اجتماعی ترجیح دهند.

حضور فعال نیروهای مسلح در مبارزه با شیوع ویروس کرونا

مدیر حوزه های علمیه گفت: ارتش ما در زلزله، سیل و حوادث گوناگون حضوری در کنار مردم به عنوان یک یار مهربان و فداکار دارد؛ در بلای جهان‌گیر کرونا نیز دیدیم که بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان ما در کنار مردم و دستگاه های مسئول در سراسر کشور عمل کردند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین رژه خدمت «مدافعان وطن، یاوران سلامت» افزود: در استان قم نیز دیدیم که در کنار مسئولان ارجمند و ستاد حوادث؛ نیروهای انتظامی و نظامی، بسیج و نیروها و قرارگاه‌های مردمی حضور داشتند و ارتش عزیز ما حضوری بسیار نقش‌آفرین داشت.

افتخار خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع)

امیر سرتیپ جلالی نسب فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان‌های قم و گیلان و معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آیین رژه خدمت «مدافعان وطن، یاوران سلامت» گفت: امروز ارتش پس از سالیان سال به منظور مقابله با ویروس کرونا در شهر مقدس قم افتخار خدمت پیدا کرده است و به همین منظور یگان هایی از اسفند سال گذشته در این شهر مشغول خدمت شده اند.

گرامیداشت یاد درگذشتگان کرونا  

آیین مجازی گرامیداشت درگذشتگان و متوفیان بیماری کرونا و شهیدان عرصه سلامت پنجشنبه‌شب از سوی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرنگان رهبری، جایگاه و مقام شهدای عرصه سلامت را از دیدگاه قرآنی و دینی مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در قرآن کریم کسانی را که به فکر حفظ جان دیگران باشند، در مواضع متعدد تکریم کرده است.

نامعلوم بودن زمان پایان کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با هشدار نسبت به ادامه بی‌توجهی‌ها به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان گفت: زمان پایان تراژدی ویروس کرونا نامعلوم است.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم افزود: بنابراین لازم است تا در راستای توانمندسازی مردم قدم برداریم که در این راستا فرهنگ‌سازی برای کاهش تماس‌ها ازجمله خریدهای برخط (آنلاین)، دورکاری، آموزش چگونگی حفاظت فردی و مواردی از این قبیل باید مدنظر باشد.

توقیف ۱۱۹ خودرو به دلیل نقض فاصله‌گذاری اجتماعی

دادستانی قم از توقیف ۱۱۹ خودرو و جریمه ۵۸۲ وسیله نقلیه دیگر به دلیل نقض فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان خبر داد.

خبرنگار ایرنا از روابط عمومی دادستانی قم کسب اطلاع کرد که از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای ۴۰ تن از برهم‌زنندگان نظم عمومی و افراد هنجارشکن پرونده قضایی تشکیل‌شده است.

افتتاح موکب سلامت «نجباء»

موکب سلامت جنبش اسلامی نجباء از گروه‌های مقاومت عراقی برای مشارکت در تلاش ایرانیان در مقابله با کرونا و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده پنجشنبه‌شب طی آیینی در یکی از خیابان‌های شهر قم افتتاح شد.

موسوی نماینده جبنش مقاومت اسلامی نجباء عراق، در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران حق زیادی بر گردن ما دارد و ما علاوه بر رابطه اسلامیت، رابطه برادری نیز با یکدیگر داریم.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha