صنعت مبلمان قم نیاز به برندسازی و معرفی هرچه بیشتر دارد

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: صنعت مبلمان این استان نیاز به برندسازی و معرفی هرچه بیشتر دارد که در این راستا آمادگی داریم تا با همکاری واحدهای تولیدی به ارتقا جایگاه این صنعت کمک کنیم.

وحید آشتیانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سهم و جایگاه بسیار بالای صنعت مبلمان استان در تولیدات کشور، بیان کرد: علی رغم جایگاه بسیار خوب مبلمان و منبت قم در بازار فروش پایتخت و سایر استان‌های کشور، هنوز نام و برند صنایع مبل این ستان جایگاه واقعی خود را در ذهن مشتریان پیدا نکرده‌است.

وی گفت: در همین راستا، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمود طالبی مدیرکل بازرسی استان از واحدهای تولیدی نمونه این صنعت در شهرک صنعتی تخصصی ثامن بازدید شد و در جلسه صمیمی با این صنعتگران، موانع و مشکلات اصلی بر سر معرفی و برندسازی این هنر صنعت مطرح و راهکارهای اجرایی برای آنها مصوب گردید.

وی ادامه داد: از مصوبات این جلسه تشکیل کارگروه تخصصی صنعت مبلمان برای ایجاد اتاق فکر برای ارائه راهکارهای اجرایی و برداشته شدن موانع برندسازی صنعت مبل استان و همچنین اختصاص فضاهای تبلیغاتی و تسهیل راههای دسترسی به شهرک صنعتی ثامن بوده‌است.

آشتیانی بیان داشت: امیدواریم حال که بخش دولتی با تمامی قوا پای کار آمده‌است، بخش تولیدی نیز با همکاری مناسب خود در قالب یک کار گروهی و تیمی، تمام توان خود را برای معرفی تولیدات خود در بازارهای داخلی و خارجی صرف نماید تا در پایان سال بتوانیم گام مثبتی در تحقق شعار سال برداشته باشیم.

شهرک صنعتی قنوات (ثامن الائمه) قم، اولین شهرک صنعتی تخصصی صنفی چوب و مبلمان (درودگران) واقع در کیلومتر سه اتوبان قم - گرمسار از سال ۸۸ عملیات اجرایی و عمرانی آن در ۱۴۰ هکتار زمین آغاز گردید. از اوایل سال ۹۰ بهره برداری از این شهرک آغاز و هم اکنون بیش از ۵۳۰ قرارداد با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده است. در این شهرک هم اکنون قریب ۲۰۰ واحد فعال هستند و ظرفیت خوبی در تولید مصنوعات چوبی ایجاد کرده است.

اخیراً با پیگیری های انجام شده، اسناد مالکیت اراضی واگذار شده نیز اخذ شده است و ۵۰ هکتار فاز توسعه صنعتی و کارگاهی و ۲۰ هکتار نیز به زون نمایشگاهی اختصاص یافته است، مطالعات این بخش نهایی و در آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

این شهرک دارای امکانات متنوعی از جمله ایستگاه آتش نشانی، مجتمع خدماتی، مجتمع کارگاهی، فضای سبز، انتظامات و خدمات نگهداری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha