منابع عراقی از احتمال حضور وزیر دفاع آمریکا در پایگاه عین الاسد خبر دادند

بغداد- ایرنا- برخی منابع عراقی شامگاه شنبه از احتمال حضور «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در پایگاه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

خبرگزاری الاخباریه در خبری نوشت که مارک اسپر در پایگاه عین الاسد با «برهم صالح» رییس جمهوری و «محمد الحلبوسی» رییس مجلس عراق دیدار می‌کند.
برهم صالح صبح امروز راهی فلوجه در استان الانبار شد و در خانه الحلبوسی با وی در باره مسائل مختلف از جمله دولت آینده عراق گفت و گو کرد.
پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه قرار گرفته و یکی از مراکز مهم استقرار نیروهای نظامی و تجهیزات ارتش امریکا در عراق است.
همچنین عین الاسد (قادسیه سابق) دومین پایگاه هوایی عراق بعد از پایگاه هوایی "بلد" به شمار می آید که در سال 2014 بیش از 300 نظامی آمریکایی وارد آن شدند؛ در آن زمان هدف از استقرار این نیروها در پایگاه مزبور آموزش نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش اعلام شد.
برخی گزارش‌ها امروز حاکی بود که «ویروس کرونا» در پایگاه نظامی «عین الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب استان «الانبار» در عراق شیوع پیدا کرده است.
منابع عراقی روز شنبه اعلام کردند که اطلاعاتی به دست آمده که حاکی است دستکم ۲۲ تا ۲۵ نظامی آمریکایی در پایگاه عین الاسد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
نیروهای آمریکایی همه بیماران مبتلا به کرونا را به اربیل (شمال عراق) انتقال داده و هتل بزرگ را در این شهر برای مراقبت و درمان آنان اختصاص داده‌اند.
طبق این گزارش ها، پنج نظامی آمریکایی مبتلا به این ویروس به دلیل حاد بودن شرایط آنها، به یکی از بیمارستان‌های اربیل انتقال داده شدند.
یک گروه پزشکی نیز اکنون در پایگاه عین الاسد در حال شناسایی مبتلایان احتمالی دیگر است.
در همین حال، برخی رسانه‌های آمریکایی امروز گزارش هایی از فعال شدن دو سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» در پایگاه عین الاسد دادند، اما در خصوص ابتلای سربازان آمریکایی به ویروس کرونا سکوت کرده‌اند.
پیشتر "پنتاگون" از شیوع ویروس کرونا در صفوف ارتش آمریکا در برخی مناطق دنیا از جمله ناو هواپیما بر «تئودور روزولت» خبر داده بود.
آمریکا اکنون از کشورهایی است که بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.
شمار مبتلایان در آمریکا از مرز نیم میلیون نفر عبور کرده و تعداد مرگ و میرها حدود ۱۹ هزار نفر اعلام شده  است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha