۲۵۱ گروه برای مهار بیماری کرونا در تربت‌حیدریه فعالند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۲۵۱ گروه ویژه بهداشت و درمان برای پیشگیری و مهار بیماری همه‌گیر کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تشکیل و فعال شده‌اند.

ابراهیم تیموری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا این گروههای ویژه را شامل ۲۰۰ گروه مراقبت، ۳۶ گروه پاکسازی محیط و ۱۵ گروه کنترل مستقر در ورودی شهرهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه برای مقابله با بیماری کرونا برشمرد. وی افزود: همچنین از ابتدای در چارچوب اجرای "طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا" ۱۵۰ نفر از بسیجیان در کنار بهورزان خانه‌های بهداشت و ۵۰ نفر دیگر در پایگاههای سلامت با عنوان "گروههای مراقبت" با سازماندهی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران در این منطقه مشغول غربالگری بهداشتی پیرامون بیماری همه‌گیر هستند.

وی ادامه داد: ۹۰ نفر از بسیجیان هم در قالب ۳۶ "گروه پاکسازی محیط" در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه مستقر شده‌  و برای ضدعفونی اماکن و منازل با این دانشگاه همکاری می‌کنند. 

تیموری همچنین گفت: مشارکت جمعی و حضور اجتماعی نیروهای بسیج و همه شهروندان ساکن در شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در این روزهای سخت مبارزه با کرونا جای تقدیر دارد. 

وی افزود: برای تداوم فعالیتهای پیشگیرانه در مبارزه با بیماری کرونا از عموم مردم در خواست داریم با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir  از وضعیت بیماری فردی و نیز اعضای خانواده خود آگاهی یابند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ثبت‌نام مردم در "سامانه سلامت" یا "سامانه سیب" این امکان را فراهم می‌کند که ضمن برقراری تماس با اقشار مختلف، بیماروی کرونا در مراحل اولیه و زودهنگام تشخیص و درمان شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این خطه در مرکز و جنوب شرق استان خراسان رضوی خدمت می‌کند. 

۱۹۰ تخت بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستاین در شهرستان مه‌ولات توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه مدیریت می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha