۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83737459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه های چین، یکصدا در برابر اتهام زنی کرونایی غرب به پکن

پکن- ایرنا- با افزایش هجمه های رسانه ای غرب علیه چین و اتهام زنی به پکن مبنی بر پنهان کاری این کشور در زمینه مبارزه با کرونا، رسانه های چین کمپینی برای مقابله با گزارش های رسانه ای غرب علیه چین راه اندازی کرده اند.

به گزارش ایرنا، زمانی که ویروس در چین گسترش پیدا کرد غربی ها بخصوص آمریکا از این فرصت برای انتقاد از چین استفاده کردند آمریکا اولین کشوری بود که پروازهایش را به روی چین بست و از ورود اتباع این کشور جلوگیری کرد و حتی به دنبال آن اعلام کرد چین بدرستی با این موضوع برخورد نکرده و سهل انگاری هایی داشته است، اکنون اما ورق برگشته است و با شیوع این ویروس در آمریکا و برخی کشورهای غربی، رسانه های دولتی چین در حال ارسال گزارش ها و اخباری در چارچوب یک کمپین رسانه ای هستند.

یکی از اهداف این گزارش ها این است که از عملکرد چین بر خلاف انتقادهای آمریکا و غرب درمقابله با کرونا دفاع شود و همزمان سهل انگاری های برخی از این کشورها در مهار کرونا برجسته گردد افزون بر این رسانه های گروهی چین تلاش می کنند بجای انتقاد از چین، موضوع همه گیری کرونا در دنیا مطرح شود ضمن اینکه این روزها کمک های ارسالی چین به کشورهای آلوده به کرونا در صدر اخبار رسانه ای این کشور قرار گرفته است.

برخی از توئیت هایی که از سوی شماری از دانشجویان چینی زبان در کشورهای دیگر منتشر شده و روزنامه گاردین هم به آنها اشاره کرده حاکی است حتی این ویروس ممکن است از غرب شایع شده باشد.

افزون بر این در روزهای اخیر برخوردهای رسانه ای چین با آمریکا بالا گرفته است و پس از فشارهای آمریکا بر شماری از ارگان های رسانه ای چین و انتشار گزارش هایی درباره سین کیانگ و انتقاد از چین درخصوص شیوع کرونا، پکن نیز مجوز کار چند خبرنگار غربی را باطل کرد.

رسانه های غربی در حال گسترش این باور هستند که رسانه های چین از لحاظ انتشار گزارش،  اخبار و آزادی بیان در پایین ترین شاخص آزادی قرار دارند اما چین تاکید دارد رسانه های غربی در پوشش اخبار این کشور ناعادلانه حرکت می کنند از جمله درمورد شیوع کرونا مسایل را بدرستی منتشر نکرده اند و حتی الان می نویسند که چین آمارهای واقعی را پنهان کرده است.

تلویزیون چین که شبکه هایی در برخی از کشورهای غربی دارد بتازگی در انگلستان شروع به پخش گزارش هایی در دفاع از دولت چین کرده است البته این گزارش ها بجای اینکه مستقیما کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار دهد درباره شرایط شیوع کرونا،  تلاش های پزشکان چینی و مهار این ویروس به انتشار مطالب می پردازد و کمک های چین را به کشورهای آفریقایی و اروپایی نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha