استاندار یزد: مدیریت بحران کرونا بدون مشارکت مردم به ثمر نمی‌رسد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: با توجه به روند فزاینده ابتلاء به ویروس کرونا در استان، مدیریت این بحران بدون مشارکت همه جانبه مردم به ثمر نمی رسد، انتظار از شهروندان این است که برای کاهش این بحران با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری، در شکستن زنجیره انتقال این ویروس نقش فعالانه تری ایفاء کنند.

محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن تشریح وضعیت استان یادآور شد: تمامی بخش‌های مرتبط با مدیریت بحران کرونا با تمامی ظرفیت برای کاهش آثار و عوارض این بحران در استان عمل می کنند، اما اثربخشی اقدامات این بخشها منوط به تعامل شهروندان در رعایت اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر این ویروس است تا از فشار کار بر بخش های درمانی کاسته شود.

وی ادامه داد: در استان یزد برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا 400 تخت پیش بینی شده بود که این ظرفیت با افزایش 200 تخت دیگر به 600 تخت بیمارستانی افزایش یافت که هم اکنون تقریبا تمامی این ظرفیت تکمیل شده و استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی استان در دستور کار قرار دارد تا بیمارانی که دوران نقاهت را می گذرانند در سایر مراکز درمانی نگهداری شوند.

طالبی تصریح کرد: همچنین چند مرکز نقاهتگاهی در شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد نیز ایجاد شده تا در این مراکز  بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذرانند، نگهداری شوند و ظرفیت مراکز ارائه دهنده خدمات آی سی یو (ICU)  برای بیماران نیازمند افزایش یابد.

استاندار یزد گفت: با وجود آنکه بخش قابل توجهی از اصناف یزد فعالیت خود را متوقف کرده اند اما هنوز هم تردد شهروندان در معابر عمومی زیاد است و تا زمانی که ترددهای غیر ضروری کاهش پیدا نکند، آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش نخواهد یافت.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان استان و وزارت بهداشت و درمان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون،  هزار و ٦٥٥ نفر با علایم بیماری های تنفسی در بیمارستان‌های استان یزد بستری شده که از این تعداد نمونه ٩٧١ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال و ابتلای قطعی ٤٢٦ نفر به ویروس کووید ١٩(کرونا ) تایید شده است، همچنین  ۴۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha