استاندار: تولید ماسک و مواد ضدعفونی در استان یزد روند افزایشی دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: هم اکنون بخش اعظم نیاز به مواد ضدعفونی از طریق واحدهای استان تامین می شود و در زمینه هایی مانند تامین ماسک نیز در هفته آتی با بهره برداری از یک واحد تولیدی، میزان تولید این محصول در استان جهش چشمگیری خواهد یافت.

محمدعلی طالبی دوشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ظرفیت تولید ماسک در استان را هم اکنون 30 هزار عدد در روز اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از یک واحد صنعتی تولید ماسک که هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است و ماشین آلات این شرکت نیز آماده بارگیری برای انتقال به استان شده، از طریق سه خط تولید با ظرفیت هر خط 200 هزار عدد ماسک در روز، ظرفیت تولید استان از 600 هزار عدد فراتر می رود و نیاز استان در این زمینه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح، مشکلی در استان وجود ندارد و بیش از نیاز شهروندان هم اکنون تولید صورت می گیرد اما در رابطه با مواد ضدعفونی کننده دست نیز با وجود توزیع روزانه این مواد در بین داروخانه ها و مراکز عرضه تعیین شده، به دلیل تقاضای بالاتر از نیاز از سوی برخی شهروندان، تلاش شده تا برخی کمبودها در این زمینه از خارج از استان تامین شود.

طالبی در خصوص جلسه ویدئو کنفرانس امروز استانداران و جمعی از وزیران با رییس جمهوری نیز گفت: رویکرد این نشست بر حمایت از واحدهای اقتصادی که در بحران کرونا متحمل خسارت شده اند، متمرکز بود و تمهیداتی از سوی دولت برای استمهال بدهی و جرائم مالیاتی و پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته شد.

وی همچنین با توجه به روند فزاینده ابتلاء به ویروس کرونا  در استان از شهروندان استان خواست با پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و معابر در قطع زنجیره انتقال این ویروس مشارکت بشتری داشته باشند و یادآور شد: هنوز هم میزان تردد و حضور مردم در برخی از معابر عمومی بسیار بالاست و این مسئله باعث تاخیر در مدیریت بحران می شود.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان استان یزد و وزارت بهداشت و درمان، تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست داده اند و از یک هزار و ٥١٤ نفر که با علایم بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، نتیجه آزمایش ٣٧٧ نفر در زمینه ابتلاء به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha