آمریکا مواضع برخی نیروهای خود در عراق را تغییر می‌دهد

تهران- ایرنا- رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند: ارتش ایالات متحده در نظر دارد برخی نیروهای خود را از مواضع‌شان در عراق، خارج و به مواضع جدیدی منتقل کند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه نیوزویک، یک سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش به این نشریه گفت: بخشی از نیروهای ائتلاف «از تعدادی از پایگاه‌های کوچک عقب‌نشینی می‌کنند».
وی که به نامش اشاره نشده، افزود: این پایگاه‌ها تحت کنترل عراق خواهند ماند و ما از سایر پایگاه‌های نظامی در عراق، همکاری مستشاری خود برای شکست دائمی داعش را ادامه خواهیم داد.
این سخنگو به زمان این جابجایی یا پایگاه‌هایی که قرار است نیروهای آمریکا از آنجا خارج شوند، اشاره‌ای نکرد ولی افزود که این نیروها در هماهنگی با دولت عراق جابجا می‌شوند.
پیش‌تر شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از سه منبع دفاعی گزارش داده بود که این پایگاه‌ها احتمالاً شامل پایگاه‌های مشترک در القائم در مرز عراق، القیاره در نزدیکی موصل و پایگاه هوایی K-۱ در کرکوک است. 
این جابجایی در حالی صورت می‌گیرد که شنبه پایگاه التاجی در نزدیکی بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفت.
یک گروه ناشناس به نام «عصبه الثائرین» مسوولیت حمله به پایگاه التاجی -محل حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در شمال بغداد - را برعهده گرفت و بر ادامه حملات خود به آمریکایی‌ها تأکید کرد.
این گروه که برای نخستین بار است اعلام موجودیت می‌کند، یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در یوتیوب، مسوولیت حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق را بر عهده گرفت. 
این گروه تأکید کرد که بدون ترس از کسی مسوولیت حملات را برعهده می‌گیرد و به ادامه حملات خود به پایگاه‌های آمریکا تا اخراج کامل اشغالگران از عراق ادامه می‌دهد. 
 آمریکا روز شنبه کتائب حزب‌الله را متهم کرده بود که به پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی حمله کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha