۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83716913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ٣٠ درصدی مصرف اینترنت در آذربایجان‌غربی

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83716913
افزایش ٣٠ درصدی مصرف اینترنت در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: میانگین حجم مصرف اینترنت کاربران بعد از شیوع کرونا در این استان روزانه ۴۷۰ گیگابایت شده که ۳۰ درصد بیشتر از زمان معمول است.

قاسم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم میزان مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است.

وی اضافه کرد: میانگین مصرف روزانه اینترنت در آذربایجان‌غربی، ۳۵۰ گیگابایت در زمان قبل از شیوع کرونا بود که در حال خاضر به ۴۷۰ گیگابایت رسیده است.

وی بیان کرد: با تلاش وزارت ارتباطات و افزایش پهنای باند شاهد پایداری کیفیت اینترنت با وجود افزایش مصرف هستیم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب ارتباطی اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان چندین برابر میزان مصرف فعلی بوده و زیرساخت های آموزش مجازی در استان در سطح مطلوبی فراهم است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان‌غربی به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکان اینترنت ثابت اشاره کرد و گفت: این بسته تشویقی با هدف عدم تردد مردم در در اماکن عمومی، ماندن در خانه و استفاده مناسب از فضای مجازی برای فعالیت‌های روزمره و بهرمندی از خدمات الکترونیکی است.

جلیلی‌نژاد در خصوص کیفیت اینترنت با تاکید بر اینکه هنوز کیفیت اینترنت به وضعیت ایام قبل از شیوع بیماری کرونا نرسیده است، گفت: بخشی از مشکلات کیفیت به شبکه دسترسی و بخشی نیز به محدودیت‌های فرکانسی مربوط بوده که با افزایش پهنای باند تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha