۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83714312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۱۹۳ نفر رسید

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۱۹۳ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد هفت نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۱۸ نفر به تعداد مبتلایان و یک نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده که این فرد در شهر بوکان بوده‌است.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۶۶۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۱۹۳ نفر مثبت بوده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین تاکنون ۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

آقازاده اظهار داشت: ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: هفته جاری هفته صعود منحنی ابتلا به این ویروس در استان است و مردم باید با مسوولان استان در جهت پیشگری از این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha