۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83712466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا، فعالیت های فدراسیون فوتبال فرانسه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد

تهران-ایرنا- به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در اروپا ، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که همه فعالیت های این فدراسیون و مسابقات تا اطلاع ثانوی و مهار کامل این ویروس تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، « نوئل لوگرت » در صحفه شخصی خود در توئیتر نوشت که «امانوئل مکرون » رئیس جمهوری فرانسه از فدراسیون فوتبال این کشور خواسته است به مسئولیتش در این شرایط بحرانی عمل کند و برای توقف شیوع کرونا که فرانسه را هدف قرار داده است، همکاری کند.

وی می افزاید: بنابراین من هم اعلام می کنم از امشب (جمعه) همه فعالیت های فدراسیون فوتبال و مسابقات در سراسر فرانسه به حالت تعلیق درمی آید.

لوگرت در همین حال نوشت: مسابقات قهرمانی دسته اول و دوم شامل این محدودیت نمی شود زیرا این مسابقات زیر نظر انجمن حرفه ای فوتبال فرانسه برگزار می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه خاطرنشان کرد: همه مسابقات فوتبال آماتور زنان و مردان در همه رده های سنی و نیز همه تجمع ها، تمرین ها و فعالیت های مدارس فوتبال از روز جمعه تا اطلاع ثانوی متوقف می شود و به محض بهبود اوضاع بهداشتی از سرگرفته خواهند شد.

بازی های لیگ قهرمانان اروپا که قرار بود چهارم آوریل تا ماه "می" برگزار شود به دلیل نگرانی ها از گسترش بیشتر ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

فدراسیون فوتبال فرانسه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، البته این تصمیم شامل مسابقات مقدماتی تیم ملی فرانسه در بازی های جام ملت های اروپا2020 نمی شود که قرار است پایان ماه مارس با تیم های ملی اوکراین و فنلاند و بدون تماشاچی برگزار شود.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال فرانسه، ممکن است نشست اضطراری اتحادیه اروپا در هفته آینده لغو شود آن هم در شرایطی که کرونا فعالیت بسیاری از باشگاه های اروپایی را تحت الشعاع قرار داده است و برخی از بازیکنان مجبور شده اند در قرنطینه بسر ببرند.

فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که رقابت های جام حذفی این کشور میان تیم های پارس سن ژرمن و سن اتین که قرار بود 25 آوریل در ورزشگاه دوفرانس برگزار شود فعلا به حالت تعلیق درآمده است و برگزاری آن به شرایط و اوضاع فرانسه بستگی دارد.

فرانسه دومین کشوری است که پس از ایتالیا فعالیت های ورزشی خود را به حالت تعلیق درآورده است.

دولت ایتالیا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که همه رقابت های فوتبال در این کشور برای مبارزه با کرونا و پیشگیری از گسترش آن تا سوم آوریل آینده متوقف شده است.

 شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان بسیاری از رویدادهای ورزشی را تحت تاثیر قرار داده به نحوی که مهمترین مسابقات بین المللی در این حوزه تاکنون یا به تعویق افتاده و یا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha