تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۴۹ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با شناسایی ۱۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا، تعداد مجموع بیماران استان به ۴۹ نفر رسید.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، ۲۲۵ بیمار مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد هم اینک ۶۶ بیمار بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۶ نفر فوت شده، ۱۳ نفر بهبود یافته و ۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، جواب آزمایش‌ها ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‎شود، تصریح کرد: اگر جواب این آزمایش‌ها منفی بود که به طور قطع به بیمار اعلام می‎شود اما چنانچه آزمایشات مثبت بود برای تایید نهایی به آزمایشگاه تهران ارسال می‎شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا در استان تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد، افزود: چنانچه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند بحران شیوع را پشت سر گذاشته و رشد تعداد بیماران روند کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha