دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه خواستار همکاری ایران و چین با یکدیگر شد

پکن-ایرنا- دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین با اشاره به ضرورت حمایت چین و ایران از یکدیگر در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد همکاری های دو کشور باید از طریق کمک رسانی های مشترک به یکدیگر، تقویت و مناسبات هم نزدیک تر شود.

«کاریم چین یونگ»  که بنیاد زیر مجموعه اش افزون بر یک میلیون و 650هزار یوان تجهیزات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با کرونا به ایران هدیه کرده است روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان اپیدمی شدید کرونا در چین، دولت و مردم ایران صادقانه و قدرتمند در کنار چین ایستادند و از کمک های خود به این کشور دریغ نکردند.

او با اشاره به پیام همدردی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به عنوان اولین وزیر خارجه یک کشور به چین در ارتباط با شیوع ویروس گفت: ما هرگز همدردی های مردم ایران با مردم چین و کمک های آنها را به کشورمان در آن شراط سخت فراموش نمی کنیم.

دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین تصریح کرد که ایرانی ها پیام های زیادی ارسال کردند و کلیپ های زیادی منتشر شد که در آن از مردم چین در مبارزه با کرونا حمایت می شد نورافشانی بر روی برج آزادی نیز از دیگر اقدامات آنها بود اینکه مردم ایران در رسانه ها و شبکه های اجتماعی اعلام کردند «در مبارزه با کرونا در کنار مردم چین هستند و مردم چین را به مبارزه با این بیماری تشویق و از آنها حمایت کردند» هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

وی افزود: همانطور که وزیر خارجه ایران گفته است فاصله ها دوری نمی آورد هرچقدر هم فاصله زبانی و جغرافیایی وجود داشته باشد باز هم دو کشور چین و ایران با یکدیگر نزدیک و همکار هستند.

دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین با تاکید بر اینکه حالا کرونا مزاحمت ها و سختی های زیادی برای دولت و ملت ایران ایجاد کرده است، گفت: وضعیت اپیدمی در ایران باعث نگرانی است اما اعتقاد داریم که ملت ایران بر این ویروس پیروز خواهد شد.

او گفت: تحت این شرایط وظیفه داریم به برادران ایرانی خود یاری برسانیم بیشتر نیز دولت چین کمک های اختصاص داده و کارشناسان پزشکی به ایران اعزام شده اند و بسیاری از مردم چین هم کماکان نگران شرایط ایران و سختی های مردم هستند.

کاریم افزود که بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه چین با همکاری سفارت ایران کمپین کمک رسانی به ایران را از ۵ مارس شروع کرده و در این روزها با واکنش مثبتی از سوی مردم مواجه شده و مردم و بسیاری از شرکت ها کمک هایی برای ایران اختصاص داده اند.

او گفت که شرکت های «شین سونگ» و «یوفونگ» که تجهیزات بهداشتی و پزشکی تولید می کنند و خود آسیب های زیادی به دلیل کرونا دیده اند تلاش های زیادی برای کمک رسانی به مردم ایران کرده اند و این بنیاد توانسته است از طریق همکاری با آنها و دیگر بخش های مردمی،  کمک های زیادی از جمله اقلام پزشکی،  بهداشتی،  ماسک و ضدعفونی و غیره جمع آوری کند.

دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین خواستار شجاعت و پایداری مردم ایران در مبارزه با کرونا شد و گفت: ما همیشه به رغم فاصله ها همسایه یکدیگر و نزدیک به هم هستیم و با مدیریت دولت و مردم ایران، ایران بر چالش ها و مشکلات کرونا پیروز خواهد شد و این اپیدمی پایان خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha