۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83706554
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴ ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی‌های چالدران راه‌اندازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: چهار ایستگاه غربالگری و کنترل بیماری کرونا در ورودی‌های این شهر راه‌اندازی شده‌است.

مجتبی علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه‌ها با همراهی شهرداری و نیروی انتظامی چالدران در ورودی های چهارگانه این شهر راه‌اندازی شده تا میزان نگرانی مردم در این خصوص کاهش یابد.

وی اظهار کرد: مسیرهای چالدران به سمت شهرهای خوی، ماکو، شوط و چایپاره محل استقرار تیم‌های ارزیاب به شمار می‌رود و در قالب آن، با استفاده از تب‌سنج دیجیتالی مسافران ورودی به چالدران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، تاکنون مورد خاصی در شهرستان چالدران مشاهده نشده‌است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: در صورت مشاهده مورد خاص، فرد بیمار یا به بیمارستان منتقل شده یا در قرنطینه خانگی قرار می‌گیرد.

علیزاده گفت: این طرح تا اطلاع ثانوی در ورودی‌های شهرستان چالدران صورت می‌گیرد.

وی همچنین از سم پاشی و ضدعفونی کردن معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی شهرستان چالدران خبر داد و افزود: مردم نیز باید با انجام اقدامات پیشگیرانه، یاریگر شبکه بهداشت و درمان باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۵۵  آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha