۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83701508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع رایگان ۹۳ هزار اصله نهال در گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی ( ۱۵ تا ۲۱ اسفند) تعداد ۹۳ هزار و ۴۰۰ اصله نهال به منظور توسعه فضای سبز و نیز زراعت چوب بین مردم این شهرستان مرزی به صورت رایگان توزیع می‌شود.

قربانعلی گرایلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع این نهال‌ها که بیشتر از گونه‌های "اکالیپتوس، چنار، سرو زربین، صنوبر، ون و سنجد تلخ" هستند از ابتدای هفته جاری آغاز شده تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی، "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز"، افزود: تو.زیع این نهال‌ها به صورت رایگان و به منظور  توسعه فضای سبز شهری و روستایی و همچنین زراعت چوب انجام می‌شود.

گرایلو اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان دریافت نهال می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه، به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس مراجعه نمایند.

رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس همچنین گفت که امسال باهدف مقابله با بیایان‌زایی مقدار ۵۳۷ هکتار از مراتع این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۳۲۵ هکتار دیگر هم به صورت مشارکتی با جوامع محلی، بوته‌کاری شد.

وی افزود: این اداره امسال در نهالستان چپرقویمه گنبدکاووس تعداد ۹۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه "آتری پیلکس" برای غرس در مراتع و عرصه‌های ملی این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان تولید کرده است.

گرایلو از خلع ید حدود ۵۳۵ هکتار از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی گنبدکاووس از دست متجاوزان و متصرفان به این عرصه‌ها از ابتدای امسال تا الان خبر داد و اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیروی‌های حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان امسال ۱۰۲ پرونده تجاورز به عرصه‌های ملی تشکیل و با همکاری مراجع قضایی، مساحت اعلام شده خلع ید و رفع تصرف شدند.

وی باتاکید برضرورت همکاری مردم با نیروهای حفاظت از منابع طبیعی برای صیانت از عرصه‌های ملی در گنبدکاووس تصریح کرد: مردم می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تجاوز یا تصرف غیرقانونی مراتع، مراتب را با شماره ۱۵۰۴ و یا شماره تلفن ۳۳۲۲۷۲۱۳  در طول ۲۴ ساعت شبانه روز اطلاع دهند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که افزون بر ۳۳۰ هزار هکتار مرتع ملی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha