تردد با مترو در مشهد ۵۰ درصد کاهش یافته‌ است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: میزان تردد روزانه با قطار شهری در این شهر طی هفته اخیر حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وحید مبین مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موضوع شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها طی روزهای اخیر شاهد روند کاهشی استفاده مسافران از قطار شهری مشهد به ویژه در خطوط یک و دو هستیم.
وی اضافه کرد: ۲۶ بهمن ماه امسال ۲۴۰ هزار نفر توسط خطوط یک و دوی متروی مشهد جا به جا شدند اما این تعداد هم‌ اینک به حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نفر کاهش یافته‌ است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ناوگان و ایستگاه‌های قطارشهری به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و در این فرایند از مواد با کیفیتی استفاده می‌شود که ماندگاری قابل قبولی دارد.
مبین مقدم افزود: قطارها، ایستگاه ها و تمام سطوح مرتبط با مردم نظیر آسانسورها، دستگاه‌های شارژ، نرده‌ها و صندلی ها به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

بنا به اظهار دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۷۴۵ بیمار مبتلا به عفونت و نارسایی حاد تنفسی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار مربوط به بازه زمانی ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ اسفندماه و متعلق به بیمارستانهای زیر پوشش ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی شامل مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و نیشابور است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۰۳ بیمار مبتلا به نارسایی حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده و بقیه بخاطر بهبود وضعیتشان از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: درصد اندکی از این افراد نیز بخاطر عفونت دستگاه تنفسی فوت کرده‌اند که تنها آزمایش کرونای برخی از آنها مثبت بوده است.

وی به قطعیت ۲۹ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری بیماری کرونا در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تاکنون هشت نفر در این استان بخاطر ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ جانباخته‌اند.  این افراد جمعیت زیرمجموعه حوزه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و نیشابور و از بین فوت‌شدگان نیز ۶ نفر متعلق به حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر از نیشابور بوده‌اند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha