۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83699592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محتکران کالاهای سلامت مشمول مجازات های تعزیری می‌شوند

اصفهان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: سوء استفاده کنندگان و محتکران کالاهای مربوط به حوزه سلامت مشمول مجازات های تعزیری و یا حتی افساد فی الارض می‌شوند.

علی اصفهانی روز سه‌شنبه در سومین جلسه کمیته نظارت بر فرآیند توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی اصفهان با اشاره به عزم جدی قوه قضاییه در برخورد با محتکران کالاهای سلامت افزود: پرونده این متخلفان بدون مماشات و به صورت ویژه و خارج نوبت رسیدگی انجام خواهد شد و حتی مجازات مرتکب می‌تواند به عنوان جرم علیه تمامیت جسمانی محسوب شود.

وی با اعلام اینکه شیوع بیماری کرونا ویروس وضعیت اقتصادی بعضی از مشاغل و صنوف را تحت تاثیر قرار داده است گفت: به معاونت امور اقتصادی دادسرا مأموریت داده شده تا اقدامات حمایتی توسط بانک‌ها، ادارات امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، شهرداری ها برای ارائه بسته‌های حمایتی را در این خصوص پیگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق شهروندان در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از همه پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان که امروز در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند تقدیر کرد.

در این جلسه که به میزبانی اداره کل تعزیرات استان برگزار شد درباره موضوعات و راهکارهای تأمین کالاهای اساسی به ویژه اقلام حوزه سلامت و پیشگیری از ویروس کرونا، تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان، همکاری حداکثری همه دستگاه ها با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به منظور تأمین و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و ایجاد تسهیلات برای فعالیت مجدد واحدهایی که سابقاً در زمینه های مزبور فعال بوده و دچار مشکل شده بودند بحث و بررسی انجام و تصمیمات لازم گرفته شد.

انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرها و افزایش تقاضای عمومی برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده موجب سردرگمی مردم برای تهیه این لوازم در فضای حقیقی و مجازی شده است.

بر اساس آمارهای رسمی تا ظهر روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۶۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که تاکنون آزمایش ۲ مورد آن مثبت بوده است

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha