۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 759
کد خبر: 83699622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به کشف بیش از ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی طی ۲۴ ساعت گذشته، مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را اولویت اول این پلیس عنوان کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در طرح سراسری مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی، در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و تولید ماسک، ۴۴۷ هزار و ۱۹۵ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۴۲ هزار و ۴۷۰ عدد انواع ماسک، ۴۰۳ هزار و ۲۲۵ عدد انواع دستکش بهداشتی، ۱۵۰۰بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع مربوطه به مراکز بهداشتی تحویل و در این رابطه ۸ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی اضافه کرد: برابر مصوبات قرارگاه امنیت اقتصادی ناجا، مبارزه با گران فروشی، احتکار و قاچاق کالاهای اساسی، بهداشتی و پزشکی، اولویت اول پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و مقرر شد جلسات استانی این قرارگاه به ریاست فرمانده استان ها به صورت مستمر و هدفمند برگزار شود.

مقیمی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده است مبارزه با جرم احتکار کالا تشدید و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت مستمر و شبانه روزی با بازدید میدانی از انبارهای کالا نحوه توزیع کالا و تجهیزات بهداشتی را رصد اطلاعاتی می کنند.

وی،  احتکار کالاهای ضروری مردم در شرایط حساس کنونی را جرمی بسیار سنگین و غیر اخلاقی عنوان و تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی برابر قانون با افرادی که با سوء استفاده از شرایط خاص جامعه دست به سودجویی زده و امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد قاطع کرده و تا پایان در کنار مردم خواهد بود.

مقیمی با اشاره به اولویت دار بودن جرایم مرتبط با احتکار، از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای آحاد مردم شریف ایران و اینکه پلیس امنیت اقتصادی همواره در کنار مردم و همراه آنها است، بر استفاده از توان حداکثری پلیس امنیت اقتصادی برای ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی تاکید کرد.

سردار مقیمی گفت: در مجموع پلیس امنیت اقتصادی از شروع طرح مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی (از دوم اسفند ماه سال جاری تا دوازدهم اسفند)، موفق به کشف ۱۰ تن ماده ضد عفونی کننده، ۱۰ تن مواد اولیه تجهیزات بهداشتی و ماسک به همراه ۲۷ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۸۸ عدد تجهیزات بهداشتی شده است.

"ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی">امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.       

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.      در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت روز گذشته (دوشنبه) گفت: تاکنون هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی،  قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد. "

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha