کرونا در کمین اقشار آسیب پذیر کرمان

کرمان - ایرنا - شیوع ویروس کرونا جامعه را ملتهب کرده و هر روز اخبار متفاوتی از همه گیری این ویروس منتشر می شود، در این میان اقشار خاص و آسیب پذیر در استانهای کشور از جمله کرمان بیش از دیگر رده های جمعیتی در معرض این آسیب قرار دارند که ضرورت نظارت جدی را می طلبد .

به گزارش ایرنا، انتشار ویروس کرونا این روزها دغدغه افراد و مسئولان شده است و تمامی گروه ها و اقشار جامعه را مورد تهدید خود قرار داده و هر روز آمار بیشتری از مبتلایان و افراد  فوت شده بر اثر بیماری کرونا منتشر می شود.

هر چند به گفته پزشکان و متخصصان افرادی که در سنین بالا قرار دارند و دارای بیماری های زمینه ای هستند، بیشتر در معرض بیماری کرونا قرار دارند، اما ویروس قابلیت آلودگی همه افراد جامعه را دارد.

یکی از اقشاری که در خطر جدی آلودگی ویروس کرونا قرار دارند، گروه های خاص و آسیب پذیر هستند که به دلایل متعدد باید به وضعیت بهداشت و درمان آنها توجه بیشتری شود.

استان کرمان نیز با مثبت شدن تست کرونا ۲ فرد از روز گذشته(یکشنبه) وارد مرحله جدی از مبارزه با ویروس کرونا شده است که رسیدگی و توجه جدی تر به گروه های خاص جامعه را بیشتر می طلبد.

بسته اقلام بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد توزیع می شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خدمات این نهاد به‌ صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد و مددجویان می‌توانند به‌جای مراجعه حضوری از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شوند.

یحیی صادقی افزود: با توجه به تأکیدات ستاد مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر اجتناب از ترددهای غیرضروری و حضور در اماکن شلوغ و همچنین ضرورت ماندن در خانه؛ خدمات این نهاد به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی  با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هم‌اکنون زمینه ارائه الکترونیکی ۳۶ خدمت کمیته امداد فراهم‌شده ، خاطرنشان کرد: مددجویان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا با مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی و درج کد ملی و شماره شناسنامه خود وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست خود کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: این ۳۶ خدمت در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، وام کارگشایی، وام دانشجویی، دریافت خدمات مشاوره تحصیلی، ازدواج، روانشناسی، امور خانواده، کمک‌هزینه جهیزیه نوعروس، جهیزیه ازدواج مجدد بانوان و کمک‌هزینه ازدواج پسران، دریافت خدمات دانش‌آموزی، پوشش خدمات دانشجویی و پوشش خدمات نخبگی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین مددجویان در صورت نیاز ضروری و عدم توانایی در ثبت درخواست الکترونیکی خود می‌توانند با مددکار مربوطه خود تماس حاصل کنند.

صادقی اظهار داشت: با تامین اقلام و نیازهای بهداشتی، به زودی اقلامی نظیر دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی و غیره بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد انجام می شود.

فعالیت مراکز روزانه بهزیستی کرمان متوقف شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با همه گیری ویروس کرونا، فعالیت مراکز روزانه اجتماعی شامل مهدهای کودک، مرکز حمایتی -  آموزشی کودک و خانواده، مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی، مرکز آموزشی - حمایتی دختران تعطیل شده است.

عباس صادق زاده افزود: همچنین مراکز روزانه توانبخشی شامل مراکز  آموزشی، حرفه آموزی و کارگاههای حمایتی و تولیدی در گروه های مختلف سالمندان - بیماران اعصاب و روان - افراد دارای معلولیت ذهنی و کودکان اوتیسم نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی تصریح کرد: مراکز تحت نظارت بهزیستی استان کرمان به پیروی از تصمیمات ستاد استانی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرنا تعطیل شده و تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر مشاهده این ویروس در مراکز تحت نظارت اعلام نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اقدامات کمیته های شهرستانی در سراسر استان ارزیابی می شود اظهار داشت: با توجه به وجود مراکز نگهداری و مراقبتی شبانه روزی در استان باید اقدامات پیشگیرانه این مراکز نیز کنترل شود و روزانه از مراکز شهرستان ها گزارش دریافت می شود.

وی تاکید کرد: تمامی موارد ایمنی و مراقبت های بهداشتی از قبیل ضدعفونی کردن و گندزدایی در تمامی مرکز بهزیستی استان انجام می شود و اقلام بهداشتی در میان افراد ساکن در این مراکز در دسترس است.

صادق زاده گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس پذیرش افراد و موارد جدید در مراکز زیر نظر بهزیستی در کرمان فعلا متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha