۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83694230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناگر مطرح چین برای هشت سال از مسابقات محروم شد

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83694230
شناگر مطرح چین برای هشت سال از مسابقات محروم شد

پکن - ایرنا - براساس اعلام سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ ( وادا ) سون یانگ شناگر المپیکی مطرح چین برای هشت سال از مسابقات محروم شد.

شبکه خبری فونیکس از هنگ کنگ گزارش کرد که این شناگر بر اساس حکم دادگاه دعاوی ورزشی به دلیل زیرپا گذاشتن مقررات منع استفاده از مواد نیروزا متخلف شناخته شده است.

با این حساب سون یانگ بخت حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو را نیز از دست خواهد داد.

در رقابت‌های ورزشی که سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شد، تیم ورزشی این شناگر چینی اعتبار آزمایش‌های مرتبط با مواد نیروزا را زیر سوال برد به همین خاطر سون یانگ حاضر به ارایه نمونه خون خود برای آزمایش نشد.

پس از این جریان تلاش زیادی از سوی مسوولان وادا صورت گرفت تا این موضوع فیصله پیدا کند اما دادگاهی برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد ولی در نهایت رای دادگاه این بود که این ورزشکار برای ۸ سال از رقابت‌ها محروم می‌شود.

گزارش حاکی است که این محرومیت طولانی مدت می‌تواند پایانی برای مطرح‌ترین شناگر چین باشد که اکنون در ۲۸ سالگی بسر می‌برد. ورزشکاری که مدعی است دارویی را که پزشک برای قلبش تجویز کرده بود، مصرف کرده و بی گناه است.

سون خواستار علنی بودن دادگاه شده بود. این دومین بار پس از سال ۱۹۹۹ میلادی است که یک شناگر محاکمه و گناهکار شناخته می‌شود. پیشتر فقط چنین حکمی برای مایکل دی برویین شناگر ایرلندی برنده نشان طلای المپیک صادر شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha