تشکیل گشت ویژه نظارت بر توزیع ماسک در گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از اجرای گشت ویژه در راستای نظارت بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار استان خبر داد و گفت: این گشت از دیروز یکشنبه باتوجه به شیوع ویروس کرونا در استان فعال شده و تمام داروخانه‌ها، مراکز عرضه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را زیرنظر دارد.

حسین حسین‌پور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکایت های اینترنتی ثبت شده مردم از داروخانه در دست بررسی و اقدام است.

امروز در فضای مجازی عکسی با عنوان پلمب یک داروخانه در شهر فاضل آباد به علت گرانفروشی و احتکار ماسک و ژل ضد عفونی کننده منتشر شد اما مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از آن اظهار بی اطلاعی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان در ادامه گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات نظارتی دراین حوزه تشدید شده که هدف از آن کنترل و نظارت بر داروخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه و تولید کننده مواد بهداشتی است.

حسین پور از مردم خواست که هرگونه گران فروشی یا احتکار در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از طریق شماره های ۱۳۵ و ۱۱۱ به تعزیرت حکومتی اعلام کنند.پ

روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ایرنا گفته بود: ۱۸ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۵ نفر از این افراد نامساعد است.

سراج‌الدین عارف‌نیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتاق‌های ایزوله تنفسی، پیش بینی تخت‌ مورد نیاز و تامین ماسک و مواده ضدعفونی کننده به مقدار کافی از جمله این تمهیدات است اما راهکار اصلی جلوگیری از گسترش ویروس، رعایت مسائل و نکات بهداشتی توسط مردم است.

وی گفت: مثبت بودن ابتلا به کرونا مشروط به اعلام جواب آزمایش از تهران است و تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ این آزمایش ها به استان ارسال خواهد شد.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید-۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت چین امروز دوشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۵۹۲ تن افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده است.

 ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha