۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83672565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان به دو کشور درگیر در لیبی سلاح صادر می‌کند

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83672565
آلمان به دو کشور درگیر در لیبی سلاح صادر می‌کند

تهران- ایرنا- دولت آلمان در ماه‌های اخیر در حالی تجهیزات نظامی بیشتری به ترکیه و امارات صادر کرده که این کشورها حضور پررنگی در درگیری‌های داخلی لیبی دارند.

خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت آلمان در حالی با برگزاری کنفرانس لیبی، ادعای تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور دارد، مجوز ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به ترکیه، قطر و امارات متحده عربی را که حضوری پررنگ و علنی در درگیری‌های لیبی دارند، صادر کرده است.
طبق گزارش این رسانه، دولت آلمان مجوز ارسال تجهیزات نظامی به این کشورها به ارزش ۴.۳ میلیون یورو را صادر کرده است؛ آن هم در حالی که گزارش های سازمان ملل از نقض مکرر تحریم تسلیحاتی این سازمان برای کشور جنگ زده لیبی حکایت دارد که از سال ۲۰۱۱ اعمال شده است.
در این میان، بیش از همه امارات متحده و ترکیه متهم به نقض تحریم های سازمان ملل هستند.
نشست سازمان ملل تحت عنوان «کمیسیون مشترک نظامی لیبی» که نهادی ۱۰ نفره است، در نتیجه اجلاس ماه گذشته برلین در مورد بحران لیبی برگزار شد.
این کمیسیون مسئول نظارت بر آتش‌بسی موقتی در لیبی بوده که تقریباً شکست خورده است. برلین چندی پیش میزبان نشست بین المللی با موضوع بحران در لیبی بود؛ طرف‌های درگیر در لیبی، شماری از کشورهای منطقه‌ای، اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل، آلمان، ترکیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در این کنفرانس شرکت کردند.
طرف‌های حاضر در نشست برلین خواهان آتش‌بس در این کشور شمال آفریقا شدند اما هر یک از طرف‌های درگیر بارها یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده‌اند.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha