۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83664748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهوری لبنان بر حفظ جایگاه دولت جدید، تاکید کرد
جلسه شورای عالی دفاع لبنان

بیروت – ایرنا - « میشل عون» رییس جمهوری لبنان امروز (جمعه) در نشست شورای عالی دفاع این کشور بر حفظ جایگاه و شان دولت جدید و نهادهای عمومی و رسمی تاکید کرد و گفت: کوتاهی در این موضوع، پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان به نقل از «محمد الاسمر» دبیرکل شورای یاد شده، عون خاطر نشان کرد: حفظ امنیت و ثبات لبنان برای تداوم زندگی مسالمت آمیز پیروان همه ی ادیان و طایفه ها در این کشور، وظیفه مهم نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.  

برپایه این گزارش، «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان هم در این نشست از فرماندهان نظامی و امنیتی کشورش خواست تدابیر لازم را در خصوص مخالفان دولت و افرادی که به اموال و دارایی های عمومی و خصوصی آسیب می رسانند، مطابق با قانون اتخاذ کنند.

وی هم چنین خواستار هماهنگی بیشتر میان نظامیان و نیز میان آنان با وزارت دادگستری لبنان شد.

در نشست شورای عالی دفاع، فرماندهان نظامی و انتظامی تازه ترین گزارش را از وضع امنیتی لبنان ارایه کردند.

در این نشست که به ریاست میشل عون در کاخ بعبدا در شرق بیروت برگزار شد علاوه بر نخست وزیر، زینت عکر معاون نخست وزیر و وزیر دفاع، محمد فهمی وزیر کشور، ژوزف عون فرمانده ارتش، عماد عثمان مدیرکل نیروهای امنیت داخلی و عباس ابراهیم مدیرکل سازمان امنیت عمومی لبنان حضور داشتند.

در روزهای اخیر لبنان شاهد آرامش نسبی بود اما برخی رسانه های مکتوب، صوتی و تصویری این کشور امروز هشدار دادند ممکن است معترضان بار دیگر و در آستانه برگزاری جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به دولت جدید، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده، به خیابان برگردند و هدف جلسه امروز شورای عالی دفاع در این ارتباط بوده است.

جلسه مجلس برای دادن رای اعتماد، بیست و دوم و بیست و سوم بهمن ماه در بیروت برگزار می شود و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که کابینه حسن دیاب در کسب رای اعتماد مشکل چندانی نباید داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha