تحقق رونق تولید مهمترین برنامه وزارت صنعت است

شهرکرد_ ایرنا_ وزیر صنعت، معدن و تجارت در سه‌شنبه شب در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق اهداف رونق تولید مهمترین برنامه این وزارتخانه در سالجاری به شمار می‌رود.

رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در گفت و گو با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به همین منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان در راس اولویت‌های وزارتخانه قرار گرفته است.
وی افزود: بررسی پتانسیل‌های قابل سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در این سفر مورد بررسی کارشناسی و علمی قرار می‌گیرد.
رحمانی تصریح کرد: به همین منظور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر چهارمحال و بختیاری حوزه‌های مزیت‌دار استان را بررسی می‌کنند.
وی یادآور شد: هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های مهم سفر وزیر به چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی به مدت ۲ روز به چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از یک هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی دارد.

امسال ۴۰ میلیون دلاری کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد که تا دی ماه امسال ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله عراق (بیش از ۷۰ درصد) افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت از گمرک استان صادر شد.

بخش عمده این صادرات همانند سال قبل شامل محصولات تولیدی کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی بوده است.

امسال ۲۰ میلیون دلار کالا شامل مواد اولیه خط تولید به وزن ۲  هزار و ۵۰۰ از کشورهای چین،ایتالیا برای واحدهای تولیدی وارد شده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha