صابون منتقد صریح «ترامپ» به تن «باخ» هم خورد

تهران- ایرنا- «مگان راپینو» با انتقاد از اظهارات رییس کمیته بین المللی المپیک مبنی بر منع ورزشکاران المپیک ۲۰۲۰ از ابراز اظهارات سیاسی و اعتراضی در جریان تورنمنت پیش رو، متعهد شد که ورزشکاران هرگز «ساکت نخواهند ماند.»

ستاره تیم ملی زنان آمریکا در حساب اینستاگرام خود نوشت: در مورد اعتراضات کارهای زیادی در حال انجام است اما در مورد آنچه ما (ورزشکاران) به آن معترض هستیم، کارهای بسیار کمی انجام می‌شود. ما سکوت نخواهیم کرد.

این پست همراه با تصاویری از مشت‌های گره کرده که از حلقه‌های لوگوی المپیک بیرون آمده و روی کلمات «زانو زدن، علائم نمادین دست، نشانه‌ها» خط کشیده شده، منتشر شده است.

«توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک در این باره گفت: ماموریت بازی‌های المپیک اتحاد است نه تفرقه افکنی. المپیک تنها رویداد جهانی است که مردم سرتاسر دنیا را در رقابتی صلح‌آمیز در کنار یکدیگر جمع می‌کند. از آنها (ورزشکاران و سیاستمداران) می‌خواهم تا به این ماموریت احترام بگذارند. به منظور رسیدن به این هدف باید از لحاظ جهت‌گیری سیاسی بی‌طرف باشیم. در غیر این صورت کار به تفرقه و تحریم می‌رسد. از آنها تقاضا می‌کنم با استفاده نکردن از المپیک به عنوان صحنه تحقق اهداف سیاسی خود، به بی‌طرفی سیاسی این رویداد احترام بگذارند.

دستورالعمل رفتاری کمیته بین المللی المپیک در خصوص رفتارهایی مشخص بدنبال توبیخ ۲ ورزشکار آمریکایی توسط کمیته ملی المپیک این کشور به دلیل اعتراض روی سکو در رقابت‌های پَن امریکن، صادر شده است.

فنسر رِیس ایمبودن و «گوئن بِری» در اقداماتی اعتراضی زانو زده و مشت‌های خود را گره کردند و هر ۲ با مجازات تعلیقی ۱۲ ماهه توبیخ شدند.

راپینو در طول دوران حرفه‌ای خود همواره یکی از منتقدان صریح و جسور موضوعات سیاسی، برابری جنسیتی و نژادپرستی بوده و در جریان جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه، بارها اقدامات «دونالد ترامپ» را مورد انتقاد سخت قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha