برگزاری مراسم دانش‌آموختگان جانباخته هواپیمای اوکراینی در دانشگاه‌ها

تهران-ایرنا- دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره دانش‌آموختگان جانباخته در سانحه هواپیمای اوکراینی و ابراز همدردی با خانواده های آنها مراسم‌های یادبود برگزار کردند.

 یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد که  پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود. بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌ های مختلف کشور ازجمله صنعتی شریف، امیرکبیر، ‌ علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

دانشگاه صنعتی شریف

پس از وقوع این حادثه، بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان و بستگان جان‌باختگان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین، شامگاه جمعه بیستم دی‌ماه با تجمع مقابل دانشگاه صنعتی شریف یاد این عزیزان از دست‌رفته راگرامی داشتند.

این دانشجویان با روشن کردن شمع و گذاشتن گل و عکس دانشجویان و دانش آموختگان جانباخته همدردی خود را با خانواده های آنان اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف عصر امروز هم از ساعت 17 و 30 دقی باردیگر در این دانشگاه تجمع می کنند.

دانشگاه تهران

همچنین صبح امروز - شنبه - جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با در دست داشتن عکس‌هایی از این جانباختگان با خانواده‌های آنها ابراز همدردی کردند.

این دانشجویان که جمعیت آنها بیش از ۶۰ نفر بود، با روشن کردن شمع در محل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گردهم جمع شدند و مراسم یادبود این دانشجویان جانباخته را برگزار کردند.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی و عده‌ای از بستگان جانباختگان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی امروز در مراسم دانشکده مکانیک این دانشگاه شرکت کردند.

 این دانشجویان با روشن کردن یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده را گرامی داشتند و با نوشتن یادداشت‌هایی خواستار پیگیری مسوولان ذیربط شدند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف هم مراسم بزرگداشت دانش آموختگان جانباخته در سانحه هواپیمایی اوکراینی برگزار می کنند. این دو دانشگاه با انتشار اطلاعیه های جداگانه اعلام کردند که با توجه به برنامه‌ریزی دانشگاه، آیین یادبود دانش‌آموختگان جانباخته در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، روز دوشنبه ۲۳ دی ماه از ساعت ۱۲:۳۰ در مسجد دانشگاه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha