مقام اسلوونیایی: اقدام آمریکا با حقوق بین‌الملل مغایرت کامل دارد

بلگراد- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه اسلوونی در دیدار با سفیر ایران در لوبلیانا درباره اقدام اخیر تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شاهد حوادثی هستیم که با حقوق بین‌الملل مغایرت کامل دارد.

"ماتی مارن" روز سه‌شنبه در دیدار با "کاظم شافعی" ضمن ابراز تأسف از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و تأکید بر اینکه چنین اقدامی به بدتر شدن شرایط امنیتی منطقه و کل جهان منجر خواهد شد، افزود: تداوم این گونه اعمال می تواند به حذف جایگاه حقوق بین الملل منتهی شود.

شافعی نیز در این ملاقات مواضع ایران در خصوص تحولات اخیر به ویژه جنایت تروریستی اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و وضع توافق هسته‌ای برجام متعاقب آخرین گام ایران در راستای کاهش تعهدات را تشریح کرد.

سفیر ایران ضمن اشاره به مسؤولیت دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ در ارتکاب این جنایت و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و تأکید بر انجام اقدام متقابل ایران در زمان مناسب بر پیگیری حقوقی این موضوع تأکید کرد.

وی به پایبندی ایران به توافق هسته ای برجام اشاره کرد و با برشمردن تمامی گام‌های پنج‌گانه ایران بر اساس محتوای توافق هسته ای، گفت: تمامی گام های برداشته شده منوط و متناسب با انجام تعهدات از سوی سایر طرف‌ها به طور کامل برگشت‌پذیر است.

سفیر ایران تأکید کرد: دلیل اصلی کاهش تعهدات ایران در برجام، خروج آمریکا از توافق هسته ای و مهم تر از آن تحریم های یک‌جانبه و غیرقانونی و گسترده این کشور علیه مردم ایران است.

خبرگزاری اسلوونی روز گذشته به نقل از "بروت پاخور" رئیس جمهوری اسلوونی ضمن دعوت به آرام کردن اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، در رابطه با اقدام اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی هشدار داد که تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا سبب ایجاد تنش نه تنها در خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha