۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85476312
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش کارایی پدافند هوایی اوکراین در برابر حملات موشکی روسیه

تهران – ایرنا – روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که توانایی پدافند هوایی اوکراین در مقابله با حملات موشکی روسیه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی شب گذشته (۲۴ اردیبهشت) در این خصوص نوشت که در ۶ ماه گذشته حدود ۴۶ درصد از موشک های روسیه رهگیری شده اند که در مقایسه با نرخ رهگیری ۷۳ درصدی دوره شش ماهه پیش از آن افت شدیدی را نشان می دهد. به نوشته این روزنامه، میزان موفقیت پدافند هوایی اوکراین در ماه گذشته میلادی تنها ۳۰ درصد بوده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این کاهش رهگیری همزمان با تشدید حملات موشکی و پهپادی روسیه بوده و این کشور از تسلیحات پیچیده‌ تری مانند موشک‌ های بالستیک نیز استفاده می‌ کند. بهره برداری روسیه از پهپادهای انتحاری "شمعدانی" نیز در شش ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است.

در حالی که سرنگونی پهپادهای شمعدانی آسان ‌تر بوده و نرخ رهگیری آن بیش از ۸۰ درصد است، تنها ۱۰ درصد از موشک‌ های بالستیک در ۶ ماه پیش سرنگون شدند. با توجه به سرعت زیادی موشک‌های بالستیک و اس-۳۰۰، سامانه‌ های پاتریوت تنها پدافند قابل اعتماد در برابر این پرتابه ها هستند.

به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، این کشور دستکم به ۷ سامانه و در حالت ایده آل به ۲۵ سامانه پاتریوت برای پوشش کامل خاک اوکراین نیاز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha